Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ozorai Márk Róbert
További közreműködők: Marciniak Dr. Róbert András
Mayer Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:koronavírus-járvány (COVID-19)
krízismenedzsment
légiközlekedés
Légitársaság
Wizz Air
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42383

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg42383
005 20221111081930.0
008 221111suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Ozorai Márk Róbert 
245 1 0 |a Fapados és hagyományos légitársaságok kríziskezelése a koronavírus járvány alatt, fókuszban a Wizz Air  |c Ozorai Márk Róbert  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A 2019- 2020 fordulóján kitörő Covid-19 járvány hatására hónapokra megbénult a légiközlekedés. Az óriási költségekkel és vékony haszonkulccsal üzemelő légitársaságok jelentős része ennek folyamán csődbe ment, vagy csődközeli állapotba került. Éppen ezért egyeseknek meglepő, másoknak egyértelmű volt, amikor másfél évvel később a Wizz Air bejelentette, hogy majd 200 új repülőgépre ad le rendelést a meglévők mellett és hihetetlen mértékű expanzióba kezd a pandémiából kilábalva. Szakdolgozatomban főként a Covid-19 járvány példáján keresztül arra keresem a választ, hogy a légitársaságoknak mi lehet a leghatásosabban kríziskezelési stratégia egy jelentős és hónapokon, akár éveken át elhúzódó keresletcsökkenésre. Keresem a választ arra a kérdésre, hogy a fapados vagy a hagyományos légitársaság üzleti modellje rezisztensebb a válságra és miért.   Emellett arra is próbálok fényt deríteni, hogy egyáltalán érdemes-e sok időt és munkát feláldozva konkrét számokkal előre lemodellezni egy-egy krízishelyzetet és az ezekre hozandó intézkedéseket, vagy jobb-e, ha a felsővezetés a pillanatnyi helyzetnek megfelelően hozza meg a döntéseket. Illetve a mostani pandémiára létezett-e kész, hasznosítható válság-forgatókönyv. A kríziskezelés egyik alapvetését is próbára teszem, miszerint a világos kommunikáció elengedhetetlen a vállalat részéről a befektetők, a fogyasztók és a dolgozók felé a Wizz Airen keresztül. Szakdolgozatomban a légiközlekedés történetétől és az általános kríziskezeléstől kiindulva szűkítem a fókuszomat egészen a Wizz Airig és a koronavírusig. Egy kérdőív és Wizz Airnek dolgozó szakértőkkel készített mélyinterjúk segítségével keresek válaszokat a kríziskezelés realitására. Roppant időszerű a téma, hiszen az egész iparág történelmében a Covid-19 járvány okozta a legnagyobb visszaesést. Nagyobb visszaesést, mint 9/11 és sokkalta nagyobbat, mint az előző járványkitörés a SARS okozott. Emellett a dolgozat írásakor kitörő ukrán-orosz háború szintén egy kisebb krízishelyzet elé állította a leginkább Közép- és Kelet-Európában operáló, magyar gyökerű Wizz Airt. Arra is kitérek, hogy a Wizz Air vezetősége jól menedzselte-e a koronavírus által okozott krízishelyzetet, illetve mi lehet a légitársaság sorsa a jövőben ennek következményeként. 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a krízismenedzsment 
695 |a légiközlekedés 
695 |a Légitársaság 
695 |a Wizz Air 
700 1 |a Marciniak Dr. Róbert András  |e ths 
700 1 |a Mayer Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42383/1/Fapados%20%C3%A9s%20hagyom%C3%A1nyos%20l%C3%A9git%C3%A1rsas%C3%A1gok%20kr%C3%ADziskezel%C3%A9se%20a%20koronav%C3%ADrus%20j%C3%A1rv%C3%A1ny%20alatt%2C%20f%C3%B3kuszban%20a%20Wizz%20Air%20-%20Ozorai%20R%C3%B3bert.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42383/2/szakdolgozati%20osszefoglalas%20-%20Fapados%20%C3%A9s%20hagyom%C3%A1nyos%20l%C3%A9git%C3%A1rsas%C3%A1gok%20kr%C3%ADziskezel%C3%A9se%20a%20koronav%C3%ADrus%20j%C3%A1rv%C3%A1ny%20alatt%2C%20f%C3%B3kuszban%20a%20Wizz%20Air.pdf  |z Dokumentum-elérés