Az élmény, mint turisztikai termék megjelenése a social médiában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Domahidi Noreen
További közreműködők: Sipos Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élmény
élménygazdaság
élménytermék
Social Média
turisztikai kereslet
turizmus trendek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42776
Leíró adatok
Kivonat:Korunkban, az egész világban a social média meghatározó szerepet játszik az emberek életében. Mindennapjaink részévé vált, melyről hatalmas információmennyiség áraszt el minket a hétköznapokban. Így van ez a turizmus területén is. 2014-es IPK International kutatása alapján a turizmusban résztvevők 70%-a rendelkezik valamilyen social média fiókkal (Lőrincz, 2017). Ebből következik, hogy az ott megjelenő tartalom befolyással van a fogyasztóra, hiszen nap, mint nap ezekkel a tartalmakkal találkozik. E tartalmak kapcsán viszont felmerül a kérdés, miszerint ezek valóban a valóságot támasztják- e alá. A valósághű megjelenés pedig elengedhetetlen egy élmény, egy szolgáltatás megjelenítésénél. Ezt alátámasztja, miszerint a turisztikai élmény iránti kereslet magasabb szintű életminőséget vonz, illetve az élménykereső utazók nagymértékben önmegvalósítás céljával utaznak (Csapó, 2019). Az élmény az élménygazdaság középpontjában áll, mely a XX. században alakuló fogalom. A kínálati oldalon nagy előnyt jelent, ha komoly intenzitású élményt képes bemutatni és nyújtani a fogyasztóinak (Puczkó & Rátz, 2017). A XX. századot követően azonban a social média is fejlődésnek indult, ezzel új területet adva a marketingnek. Mint például az online hirdetések vagy a social média platformokkal való promótálás. A kínálati oldalakon megjelenő turisztikai termékek ma már elárasztják a közösségi platformokat. Ezek pedig akár tudat alatt is benyomást keltenek az utazni vágyókban és meghatározó képet alkotnak egy adott desztinációról.