Az élmény, mint turisztikai termék megjelenése a social médiában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Domahidi Noreen
További közreműködők: Sipos Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élmény
élménygazdaság
élménytermék
Social Média
turisztikai kereslet
turizmus trendek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42776

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg42776
005 20230220085402.0
008 230220suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Domahidi Noreen 
245 1 3 |a Az élmény, mint turisztikai termék megjelenése a social médiában  |c Domahidi Noreen  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Korunkban, az egész világban a social média meghatározó szerepet játszik az emberek életében. Mindennapjaink részévé vált, melyről hatalmas információmennyiség áraszt el minket a hétköznapokban. Így van ez a turizmus területén is. 2014-es IPK International kutatása alapján a turizmusban résztvevők 70%-a rendelkezik valamilyen social média fiókkal (Lőrincz, 2017). Ebből következik, hogy az ott megjelenő tartalom befolyással van a fogyasztóra, hiszen nap, mint nap ezekkel a tartalmakkal találkozik. E tartalmak kapcsán viszont felmerül a kérdés, miszerint ezek valóban a valóságot támasztják- e alá. A valósághű megjelenés pedig elengedhetetlen egy élmény, egy szolgáltatás megjelenítésénél. Ezt alátámasztja, miszerint a turisztikai élmény iránti kereslet magasabb szintű életminőséget vonz, illetve az élménykereső utazók nagymértékben önmegvalósítás céljával utaznak (Csapó, 2019). Az élmény az élménygazdaság középpontjában áll, mely a XX. században alakuló fogalom. A kínálati oldalon nagy előnyt jelent, ha komoly intenzitású élményt képes bemutatni és nyújtani a fogyasztóinak (Puczkó & Rátz, 2017). A XX. századot követően azonban a social média is fejlődésnek indult, ezzel új területet adva a marketingnek. Mint például az online hirdetések vagy a social média platformokkal való promótálás. A kínálati oldalakon megjelenő turisztikai termékek ma már elárasztják a közösségi platformokat. Ezek pedig akár tudat alatt is benyomást keltenek az utazni vágyókban és meghatározó képet alkotnak egy adott desztinációról. 
695 |a élmény 
695 |a élménygazdaság 
695 |a élménytermék 
695 |a Social Média 
695 |a turisztikai kereslet 
695 |a turizmus trendek 
700 1 |a Sipos Erika  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42776/1/Az%20e%CC%81lme%CC%81ny%2C%20mint%20turisztikai%20terme%CC%81k%20megjelene%CC%81se%20a%20social%20me%CC%81dia%CC%81ban_Domahidi%20Noreen.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42776/2/Domahidi%20Noreen%20konzulensi%20b%C3%ADr%C3%A1lata%20Sipos%20Erika.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42776/3/Domahidi%20Noreen_opponens_Szab%C3%B3%20Mih%C3%A1ly.pdf  |z Dokumentum-elérés