Módosított szakképzési törvény és beilleszthetősége a BGSZC Terézvárosi Technikum és Szakképző Iskola gyakorlatában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balogh Gyöngyi Bianka
További közreműködők: Kulcsar Janosné
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:felnőttoktatás
iskolarendszerű szakképzés
jogi értelmezés
kereskedelem
szakképzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43048
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom készítése során lehetőségem nyílt arra, hogy jobb rálátást kapjak a 2019. évi LXXX. törvény kereskedelmi szakképzésre tett hatásaira és olyan javaslatokat tudjak tenni, amelyek a kereskedelmi szakképzéssel foglalkozó iskolák és kereskedelmi cégek számára egyaránt előnyös hatással lehet. A megújult szakképzési rendszer a munkaerőpiaci és makrogazdasági folyamatok előrelendítésének kulcsfontosságú mozgatórugója lehet. Úgy gondolom, hogy ha azokat a jelenleg felmerült problémákat, amelyek az interjúalany-iskolában felmerültek kiküszöbölnék, azzal nem csak lokális gondokat oldanának meg. Nagyon fontos szerintem, hogy kiemelt figyelmet biztosítsunk a szakképzésnek, ezen belül a kereskedelmi szakképzésnek, mert ez egy olyan elem, amely a kereskedelmi szakképzésből kikerülő tanulók összességével hozzájárul gazdaságunk előrelendítéséhez. Szakdolgozatom elkészítésekor szándékom volt, hogy kiemeljem azokat a problémákat, amelyek a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény óta sem kerültek kijavításra, illetve nem kaptak kellő figyelmet. A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum, Terézvárosi Technikum és Szakképző Iskolában Sinkovicz Melindával készült interjúmmal pontos képet nyújtottam, arról, hogy jelenleg hogyan működik a gyakorlatban a szakképzés és milyen változásokat hozott a szakképzés megreformálása az iskola életében. Elemzésem során pontosan bemutattam, hogyan alakult ki a szakképzés és azon belül hogyan fejlődött a kereskedelmi szakképzés. Ezenkívül áttekintést nyújtottam egy a kereskedelmi szakképzés szempontjából nagyon fontos tárgyról, az áruismeretről, amelyet jelenleg sajnos már csak általánosan oktatnak termékismeret néven a kereskedelmi szakképzésben. Átfogó képet nyújtottam arról, hogyan alakult ki a kereskedelem, milyen jelentőségei és funkciói vannak. Bemutattam milyen folyamatok befolyásolják a szakképzést. Majd a szakképzési törvény bemutatásával pontos képet nyújtottam arról, hogy hogyan született meg a szakképzést szabályozó törvény hazánkban és hogyan alakult az napjainkig. Így egy pontos képet tudtam nyújtani arról, hogy miért volt szükséges, hogy újra gondolják a szakképzést. Továbbá bemutattam azt a kereskedelmi képzést indító iskolát, ahol az interjúalanyom Sinkovicz Melinda tanít és egy mélyinterjú segítségével pontosan rávilágítottam azokra a gyakorlati hibákra, amelyek a szakképzési rendszer megváltozása óta felszínre kerültek.