A zene befolyásoló ereje márka és zene kapcsolata a magyar fogyasztók szemszögéből

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bognár Kata
Other Authors: Gajzágó Dr. Éva Judit
Format: Thesis
Kulcsszavak:kreatív tervezés
marketing
márkázás
reklámzene
televízió
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43062
Description
Abstract:A reklámok kreatív tervezése során több eszközt is használnak annak érdekében, hogy az elkészült reklám minél több figyelmet felkeltsen és ezen túl növelje a márka ismeretségét és imázsát a piacon. A cégeknek reklám tevékenységek nélkül a kiskereskedelmi piacon nagyon nehéz helytállni és felvenni a versenyt a többi piaci résztvevővel. Ahhoz, hogy egy cég kiemelkedjen a saját piacán nem elég csak tartalmakat gyártani, fontos az elkészült reklámok minősége is. Annak érdekében, hogy megvalósuljanak a reklámcélok a reklám kreatív tervezése által meghozott szakmai döntések nagyon fontosok lehetnek. Több elem között megjelenik a zene, mint eszköz a gyártók kezében. Dolgozatomban összegyűjtöttem, hogy milyen különböző alkalmazásai léteznek a zenéknek a reklámokban, milyen affektív és kognitív hatásokat lehet elérni vele. Ezek mellett kerestem a választ arra, hogy a reklámzene mekkora fontossággal bír, mennyi figyelmet szentelnek neki a gyártók és a fogyasztók egyaránt. Így a fogyasztói és gyártói oldal megismerésére is törekedtem. A reklámzene által kiváltott hatások vizsgálata mellett, kitértem a márka és a zene kapcsolatára is. A felsoroltak mellett még nagyobb hang sújt kap írásomban a zenei asszociáció.