A társadalom kiemelt fontosságú szakmáinak megítélése a pedagógia és az egészségügy példáján keresztül
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század egészségügy kiégés pedagógia társadalmi megítélés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/43068 |
Kivonat: | Csíkszentmihályi Mihály A Jó Munka című könyve nagy mértékben inspirálta jelen szakdolgozat témáját. A mű leginkább arra akar rámutatni, hogy egyes foglalkozások során milyen helyzetekkel kell szembenéznie a munkavállalónak, amik esetleg megnehezíthetik a munkavégzést. A munkahelyi nehézségek és szituációk inkább morális szempontból vannak bemutatva. Ezen kívül a mű rámutat, hogy olyan befolyásoló tényezők léteznek, amik éket verhetnek a munkavállaló és a munka közé. A könyv szerzői a jó munka alatt több szempont egyidejű teljesülését értik: minőségében megfelelő teljesítés, közjó érdekében végzett fejlődésorientált tevékenység és az egyén élvezettel való munkavégzését, illetve megélt sikerei. A könyv fő kérdése, hogy ezek a szempontok hogyan létezhetnek együtt a munkában, egyáltalán lehetséges-e és ha igen, minek a rovására (Csíkszentmihályi. et al., 2016) A szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy milyen presztízsűnek értékelik az emberek a szociális szempontból kiemelkedően jelentős ágazatokat szakembereit. A tanári, orvosi és ápolói hivatást választottam ennek a vizsgálatára, amelyeket az átlagemberek is személyes tapasztalatokból ismernek. A pedagógia és az egészségügy ágazatánál is a legfontosabb a humán erőforrás, mivel kevesebben képesek ezeket a munkákat szívvel-lélekkel végezni, mint elsajátítani szakmailag és az ő munkájuktól függ a társadalom egészsége, illetve a jövő generációjának képzése. |
---|