A társadalom kiemelt fontosságú szakmáinak megítélése a pedagógia és az egészségügy példáján keresztül
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század egészségügy kiégés pedagógia társadalmi megítélés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/43068 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg43068 | ||
005 | 20230317135440.0 | ||
008 | 230317suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Balázs Ágota | |
245 | 1 | 2 | |a A társadalom kiemelt fontosságú szakmáinak megítélése a pedagógia és az egészségügy példáján keresztül |c Balázs Ágota |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Csíkszentmihályi Mihály A Jó Munka című könyve nagy mértékben inspirálta jelen szakdolgozat témáját. A mű leginkább arra akar rámutatni, hogy egyes foglalkozások során milyen helyzetekkel kell szembenéznie a munkavállalónak, amik esetleg megnehezíthetik a munkavégzést. A munkahelyi nehézségek és szituációk inkább morális szempontból vannak bemutatva. Ezen kívül a mű rámutat, hogy olyan befolyásoló tényezők léteznek, amik éket verhetnek a munkavállaló és a munka közé. A könyv szerzői a jó munka alatt több szempont egyidejű teljesülését értik: minőségében megfelelő teljesítés, közjó érdekében végzett fejlődésorientált tevékenység és az egyén élvezettel való munkavégzését, illetve megélt sikerei. A könyv fő kérdése, hogy ezek a szempontok hogyan létezhetnek együtt a munkában, egyáltalán lehetséges-e és ha igen, minek a rovására (Csíkszentmihályi. et al., 2016) A szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy milyen presztízsűnek értékelik az emberek a szociális szempontból kiemelkedően jelentős ágazatokat szakembereit. A tanári, orvosi és ápolói hivatást választottam ennek a vizsgálatára, amelyeket az átlagemberek is személyes tapasztalatokból ismernek. A pedagógia és az egészségügy ágazatánál is a legfontosabb a humán erőforrás, mivel kevesebben képesek ezeket a munkákat szívvel-lélekkel végezni, mint elsajátítani szakmailag és az ő munkájuktól függ a társadalom egészsége, illetve a jövő generációjának képzése. | |
695 | |a 21. század | ||
695 | |a egészségügy | ||
695 | |a kiégés | ||
695 | |a pedagógia | ||
695 | |a társadalmi megítélés | ||
700 | 1 | |a Benkei-Kovács Dr. Balázs |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43068/1/Balazs.Agota.A%20t%C3%A1rsadalom%20kiemelt%20fontoss%C3%A1g%C3%BA%20szakm%C3%A1inak%20meg%C3%ADt%C3%A9l%C3%A9se%20a%20pedag%C3%B3gia%20%C3%A9s%20az%20eg%C3%A9szs%C3%A9g%C3%BCgy%20p%C3%A9ld%C3%A1j%C3%A1n%20kereszt%C3%BCl.2022-szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43068/2/BKB_BIRALAT_Bal%C3%A1zs_%C3%81gota_Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20lap%20BA%20PED.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43068/3/avdh_balazsagota_PL.pdf |z Dokumentum-elérés |