Kategóriamenedzsment és a vásárlói döntést befolyásoló tényezők az üdítőital piacon Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Benson Brigitta
Other Authors: Sarkadi Katalin
Kulcsszavak:fmcg
fogyasztó(k)
kategória menedzsment
piaci részesedés
promóció
szegmentálás
termékkategória
vásárlói magatartás
versenytársak
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43092
Description
Abstract:A kategóriamenedzsment egy olyan osztály, mely a stratégiaalkotás egy részét képezi a nagy folyamatban. A stratégia gyártás során figyelembe kell venni számos tényezőt, hogy a lehető leginnovatívabb és leghatékonyabb technikákat tudja alkalmazni, ezzel is segítve a cég eredményességét. A tervezést nagy részben befolyásolják a fogyasztói magatartás trendek, piacszegmentáció és pozicionálás, valamint az aktuális társadalmat érintő események, környezet és fogyási trendek is hatással vannak a stratégia alakulására. Tanulmányom célja, hogy feltárjam a kereskedő és gyártó közti együttműködés leghatékonyabb módszerét és annak folyamatát, illetve a fogyasztók magatartását és döntéseik menetét vizsgálva találom meg azokat a tényezőket, amik kialakítják a megfelelő stratégiai folyamatot és azáltal a stratégiai célok megvalósítását. A bemutatás során kitérek az üdítőitalok piacára, konkrétabban a Coca Cola nevezetű cég portfóliójára koncentrálva, amelyen keresztül mutatom be a főbb lépéseket.