Gépjármű lízing típusai, jellemzői és a legköltséghatékonyabb megoldás bemutatása egy nagyvállalaton keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dóka Boldizsár
További közreműködők: Lipák Mária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:flotta
gépjármű üzemeltetés
gépkocsilízing
lízing szerződés
Telekom
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43106

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43106
005 20230317163351.0
008 230317suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Dóka Boldizsár 
245 1 0 |a Gépjármű lízing típusai, jellemzői és a legköltséghatékonyabb megoldás bemutatása egy nagyvállalaton keresztül  |c Dóka Boldizsár  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom célja, hogy egy óriás vállalaton, a Magyar Telekom Nyrt.-n keresztül megvizsgáljam a cég gépjárműflottájának működését és hatékonyságát. Szeretném bemutatni a lízingelés folyamatát, fajtáit és részleteit. Hogyan tud költséghatékonyan működni egy cég egy olyan válságos időben amikor a szomszédbán háború dúl, az üzemanyag árak az egekbe, nincs, vagy csak nagyon kevés új gépjármű van a piacon, egyre több a baleset ezáltal nagyon magasak a javítási költségek. Egyéni kalkulációkkal és elemzéssel megállapítom, hogy egy kiscégnek megéri-e használni a lízingelés folyamatát vagy ez az intézmény csak a nagy gépjárműparkkal rendelkező cégeknél releváns. Szeretném kideríteni, hogy melyik konstrukció a leghatékonyabb a gépjármű lízingpiacon. Kutatásom során megvizsgálom hogyan és milyen módon lehet spórolni egy gépjárműflotta üzemeltetése közben.Előzetes kutatási kérdésem, hogy összeségében pénzügyileg és kockázatilag megéri-e a lízinget választani a gépjárművásárlás helyett. Korábbi tapasztalataim és a téma ismerete alapján azt állapítom meg, hogy a lízing egy drágább, de kevésbé kockázatos megoldás. Erre a kérdésre is keresem a választ a szakdolgozatom írása közben.A másik kutatási kérdésem, hogy melyik éri meg jobban Az elektromos gépjármű vagy a hagyományos meghajtású gépjármű. Előzetesen úgy gondolom, hogy a nagyértékű értékvesztés miatt az elektromos autó sokkal nagyobb költség, mint a benzines/dízeles társai.Bemutatom a lízing történetét, kialakulását és elterjedését a világban és Európában egyaránt. Több javaslatot is teszek arra, hogy egy óriásvállalat milyen módon tud spórolni a céges autóin, milyen módszerek ismertek és milyen módszereket alkalmaznak jelenleg is a Telekomnál. 
695 |a flotta 
695 |a gépjármű üzemeltetés 
695 |a gépkocsilízing 
695 |a lízing szerződés 
695 |a Telekom 
700 1 |a Lipák Mária  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43106/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43106/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si_k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43106/3/Szakd%C3%A9rtD%C3%B3kaB.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43106/4/D%C3%B3ka%20Boldizs%C3%A1r%20al%C3%A1%C3%ADrt.pdf  |z Dokumentum-elérés