A COVID-19 világjárvány hatása a magyarországi idősoktatásra
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | aktív időskor élethosszig tartó tanulás felnőttoktatás idősoktatás idősödő társadalom koronavírus-járvány (COVID-19) online oktatás szenior képzés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/43122 |
Kivonat: | Az idősoktatás a felnőttoktatás egy olyan speciális területe, amely a társadalmi demográfiai folyamatok átalakulásával, a nyugati civilizáció, és közte a magyar társadalom elöregedésével egyre inkább fokozódó figyelmet fog kapni a közeljövőben. A tanuló társadalom és az élethosszig tartó tanulás modellje úgy valósítható meg hatékonyan, ha a felnőtteknek az aktív koruk után is lehetőségük van tanulni, ismereteiket bővíteni, képességeiket fejleszteni. A fejlett társadalmak elöregedése tehát természetes módon eredményezte az idősoktatás iránti igény felerősödését. Az ember idős korban is igénybe kívánja venni az oktatási szolgáltatásokat, a tanulás jelentette önfejlesztés lehetőségét. A 2020 tavaszán világméretűvé fejlődő koronavírus-járvány, majd a megfékezésére bevezetett korlátozó intézkedések azonban számos területen érintették a magyarországi idősképzőket, és nagymértékű változásokat generáltak a működésükben. A Covid-járvány közvetett módon feltárta az idősoktatás jelenlegi korlátait, a digitális oktatás területén tapasztalható gátakon keresztül. Egyúttal rámutatott az idősoktatás bővüléséhez szükséges fejlesztési irányokra is: ahhoz, hogy a jövőben növekedni tudjon a szeniorképzésben részt vevő idős emberek köre, szükséges a digitális eszközpark, illetve a digitális kompetenciák fejlesztése, mind a résztvevők, mind pedig az oktatók, valamint a képzőhelyek tekintetében egyaránt. |
---|