A COVID-19 világjárvány hatása a magyarországi idősoktatásra
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | aktív időskor élethosszig tartó tanulás felnőttoktatás idősoktatás idősödő társadalom koronavírus-járvány (COVID-19) online oktatás szenior képzés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/43122 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg43122 | ||
005 | 20230317163415.0 | ||
008 | 230317suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Fáczán Helga | |
245 | 1 | 2 | |a A COVID-19 világjárvány hatása a magyarországi idősoktatásra |c Fáczán Helga |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Az idősoktatás a felnőttoktatás egy olyan speciális területe, amely a társadalmi demográfiai folyamatok átalakulásával, a nyugati civilizáció, és közte a magyar társadalom elöregedésével egyre inkább fokozódó figyelmet fog kapni a közeljövőben. A tanuló társadalom és az élethosszig tartó tanulás modellje úgy valósítható meg hatékonyan, ha a felnőtteknek az aktív koruk után is lehetőségük van tanulni, ismereteiket bővíteni, képességeiket fejleszteni. A fejlett társadalmak elöregedése tehát természetes módon eredményezte az idősoktatás iránti igény felerősödését. Az ember idős korban is igénybe kívánja venni az oktatási szolgáltatásokat, a tanulás jelentette önfejlesztés lehetőségét. A 2020 tavaszán világméretűvé fejlődő koronavírus-járvány, majd a megfékezésére bevezetett korlátozó intézkedések azonban számos területen érintették a magyarországi idősképzőket, és nagymértékű változásokat generáltak a működésükben. A Covid-járvány közvetett módon feltárta az idősoktatás jelenlegi korlátait, a digitális oktatás területén tapasztalható gátakon keresztül. Egyúttal rámutatott az idősoktatás bővüléséhez szükséges fejlesztési irányokra is: ahhoz, hogy a jövőben növekedni tudjon a szeniorképzésben részt vevő idős emberek köre, szükséges a digitális eszközpark, illetve a digitális kompetenciák fejlesztése, mind a résztvevők, mind pedig az oktatók, valamint a képzőhelyek tekintetében egyaránt. | |
695 | |a aktív időskor | ||
695 | |a élethosszig tartó tanulás | ||
695 | |a felnőttoktatás | ||
695 | |a idősoktatás | ||
695 | |a idősödő társadalom | ||
695 | |a koronavírus-járvány (COVID-19) | ||
695 | |a online oktatás | ||
695 | |a szenior képzés | ||
700 | 1 | |a Czipperer Zsófia Petra |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43122/1/F%C3%A1cz%C3%A1n%20Helga_Szakdolgozat_2022.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43122/2/F%C3%A1cz%C3%A1n%20Helga_Szakdolgozat_2022.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43122/3/F%C3%A1cz%C3%A1n%20Helga%20bels%C5%91.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43122/4/F%C3%A1cz%C3%A1n%20Helga%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20VTakacsEdit.pdf |z Dokumentum-elérés |