Vállalati belső kommunikáció bemutatása két prémium autómárka hazai viszonteladójánál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csernavölgyi Márton István
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
autókereskedelem
belső kommunikáció fejlesztése
kommunikáció
vállalati kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43125
Leíró adatok
Kivonat:Egy konkrét iparág szerkezetén, folyamatain, annak fejlődésén keresztül szeretném megvizsgálni a kommunikáció változását, lehetőségeit. Legközelebb az autóipar áll hozzám, ezért ebben a körben vizsgálódtam. Két Magyarországon működő céget állt módomban közelebbről megismerni, ill. ők járultak hozzá, hogy anonim válaszadási módon kérdezhessek a kommunikációs folyamataikról. Az egyik cég (bázis cég) kapcsán öt kérdőívet készítettem, a másik cég esetében (konkurens cég) csak két felmérést végezhettem, -bár ez esetben is öt felmérést szerettem volna készíteni, hogy egyenlő méretű adatbázisból vonhassak le következtetést-, ennyire kaptam lehetőséget.Mivel olyan cégekről van szó, melyek speciális helyzetben vannak, sokat gondolkodtam azon, hogy milyen szempontból lehet érdemes megvizsgálni a működési folyamataikat. Végül arra jutottam, hogy megpróbálom a cégek kommunikációs folyamatait értelmezni, vizsgálni, kiegészítve a szalonok megjelenésével, ugyanis szerintem az is egyfajta kommunikáció az ügyfelek felé. Sokat gondolkodtam, hogy milyen módszerrel és kutatási kérdésekkel lehetne a leginkább felmérni ezt a témát, és végül 3 fő kérdés fogalmazódott meg bennem: 1.:Vannak e regionális különbségek az általam vizsgált szalonok belső kommunikációs és működési folyamataiban 2.:Rendelkeznek-e az általam vizsgált cégek döntést elősegítő scriptekkel, ügyfélkezelés, értékesítés, illetve panaszkezelés terén, amennyiben igen, úgy milyen lépésekből állnak és hogyan lehetne ezeket tovább optimalizálni 3.:Vannak-e belső kommunikációs és működési folyamatbeli különbségek a konkurens márkák között, melyek előnyt jelentenek a versenyben