A HELL energiaitalok piaci pozíciójának és márkamenedzsmentjének elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fischer Brigitta Vivien
További közreműködők: Taralik Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:marketing
marketingstratégiák
márka
márkastratégiák
piacelemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43141
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témájául egy márka piaci pozíciójának és márkamenedzsmentjének az elemzését választottam, ezen belül is a HELL ENERGY Magyarország Kft. által forgalmazott HELL márka kutatását. A választásom egyrészt azért esett a fent megnevezett márkára, mert lassan 5 éve erősítem a termékeket forgalmazó cég értékesítési csapatát, ezentúl pedig nagy elismeréssel adózom a magyar cég alakulása óta eltelt, rövid időn belül elért, viszont annál nagyobb sikerei felé. Már a cég megalakulása előtt is nagy kultúrája volt a világon és hazánkban is a koffein tartalmú üdítő italok fogyasztásának, ami azóta csak tovább erősödött, ezzel rendszeresen új versenytársak belépését generálva az energiaital piacra. Ennek következményeképpen egyre fontosabbá vált a termékek minőségén túl, azok márkamenedzsmentjének működése és ezzel együtt a marketingtevékenysége is. Ezért is találtam nagyon izgalmasnak ennek a témának a kutatását és elemzését. Kutatásom célja az energiaitalfogyasztási szokások feltérképezése, azon belül is annak elemzése, hogy mi alapján választanak az emberek egy bizonyos márkát és terméket; amellett, hogy feltérképezem a fogyasztók márkaismeretét és bemutatom azoknak a piaci helyzetét és márkamenedzsmentjét. Meggyőződésem, hogy az energiaitalfogyasztók nincsenek tisztában az általuk ismert és fogyasztott márkák piaci pozíciójával és termékelőnyeivel, ezért egy adott márka erősebb marketingtevékenységének és szélesebb körű nemzetközi ismertségének hatására azt gondolják, hogy az népszerűbb termék a vásárlók körében hazánkban is, mint a ténylegesen piacvezető társa. Az előbb elmondottak pedig befolyásolhatják őket a termékválasztáskor is. Ennek a gondolatnak a mentén indítottam el a kutatásom a témában. Szakdolgozatomat az energiaitalpiac elemzésével kezdem, a versenytársak piaci pozíciójának és marketingtevékenységének bemutatásával. Melyet követően a témaválasztásom alapjául szolgáló céget mutatom be, annak piaci pozíciójának elemzésével, miközben kitérek a cég által forgalmazott többi márka bemutatására is. Ezután a márkamenedzsment általános működésének bemutatását követően, ismertetem a HELL ENERGY marketing tevékenységét és annak alakulását a kezdetek óta. Végül pedig kitérek az energiaitalfogyasztási és vásárlási szokások kutatására is. A fenti témák elemzéséhez szekunder katatáson túl interjút készítettem a HELL ENERGY Operatív Marketing Igazgatójával, valamint Kereskedelmi és Marketing igazgatójával, továbbá a piac szűkebb körű elemzéséhez kérdőívet készítettem, melynek eredményét a szakdolgozaton belül elemzem ki.