A HELL energiaitalok piaci pozíciójának és márkamenedzsmentjének elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fischer Brigitta Vivien
További közreműködők: Taralik Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:marketing
marketingstratégiák
márka
márkastratégiák
piacelemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43141

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43141
005 20230318113529.0
008 230318suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Fischer Brigitta Vivien 
245 1 2 |a A HELL energiaitalok piaci pozíciójának és márkamenedzsmentjének elemzése  |c Fischer Brigitta Vivien  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témájául egy márka piaci pozíciójának és márkamenedzsmentjének az elemzését választottam, ezen belül is a HELL ENERGY Magyarország Kft. által forgalmazott HELL márka kutatását. A választásom egyrészt azért esett a fent megnevezett márkára, mert lassan 5 éve erősítem a termékeket forgalmazó cég értékesítési csapatát, ezentúl pedig nagy elismeréssel adózom a magyar cég alakulása óta eltelt, rövid időn belül elért, viszont annál nagyobb sikerei felé. Már a cég megalakulása előtt is nagy kultúrája volt a világon és hazánkban is a koffein tartalmú üdítő italok fogyasztásának, ami azóta csak tovább erősödött, ezzel rendszeresen új versenytársak belépését generálva az energiaital piacra. Ennek következményeképpen egyre fontosabbá vált a termékek minőségén túl, azok márkamenedzsmentjének működése és ezzel együtt a marketingtevékenysége is. Ezért is találtam nagyon izgalmasnak ennek a témának a kutatását és elemzését. Kutatásom célja az energiaitalfogyasztási szokások feltérképezése, azon belül is annak elemzése, hogy mi alapján választanak az emberek egy bizonyos márkát és terméket; amellett, hogy feltérképezem a fogyasztók márkaismeretét és bemutatom azoknak a piaci helyzetét és márkamenedzsmentjét. Meggyőződésem, hogy az energiaitalfogyasztók nincsenek tisztában az általuk ismert és fogyasztott márkák piaci pozíciójával és termékelőnyeivel, ezért egy adott márka erősebb marketingtevékenységének és szélesebb körű nemzetközi ismertségének hatására azt gondolják, hogy az népszerűbb termék a vásárlók körében hazánkban is, mint a ténylegesen piacvezető társa. Az előbb elmondottak pedig befolyásolhatják őket a termékválasztáskor is. Ennek a gondolatnak a mentén indítottam el a kutatásom a témában. Szakdolgozatomat az energiaitalpiac elemzésével kezdem, a versenytársak piaci pozíciójának és marketingtevékenységének bemutatásával. Melyet követően a témaválasztásom alapjául szolgáló céget mutatom be, annak piaci pozíciójának elemzésével, miközben kitérek a cég által forgalmazott többi márka bemutatására is. Ezután a márkamenedzsment általános működésének bemutatását követően, ismertetem a HELL ENERGY marketing tevékenységét és annak alakulását a kezdetek óta. Végül pedig kitérek az energiaitalfogyasztási és vásárlási szokások kutatására is. A fenti témák elemzéséhez szekunder katatáson túl interjút készítettem a HELL ENERGY Operatív Marketing Igazgatójával, valamint Kereskedelmi és Marketing igazgatójával, továbbá a piac szűkebb körű elemzéséhez kérdőívet készítettem, melynek eredményét a szakdolgozaton belül elemzem ki. 
695 |a marketing 
695 |a marketingstratégiák 
695 |a márka 
695 |a márkastratégiák 
695 |a piacelemzés 
700 1 |a Taralik Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43141/1/BGE-KVIK_Fischer%20Brigitta%20Vivien_VIRLO1_A%20HELL%20energiaitalok%20piaci%20poz%C3%ADci%C3%B3j%C3%A1nak%20%C3%A9s%20m%C3%A1rkamenedzsmentj%C3%A9nek%20elemz%C3%A9se.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43141/2/BGE-KVIK_Fischer%20Brigitta_VIRLO1_Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20K%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43141/3/Fischer%20Brigitta%20Vivien.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43141/4/Fischer%20Brigitta%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20lap%20BELS%C5%90%20%C3%BAj_1%20%281%29.pdf  |z Dokumentum-elérés