A Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelem és Marketing szakos hallgatóinak, vállalkozási hajlandóságának vizsgálata.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hegedűs Adél
Other Authors: Kasza Lajos
Format: Thesis
Kulcsszavak:egyetemi hallgatók
saját vállalkozás
vállalkozás
vállalkozási hajlandóság
vállalkozások indítása
vezetés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43146
Description
Abstract:A szakdolgozatom témája a vállalkozási hajlandóság vizsgálata a Budapesti Gazdasági Egyetemen, azon belül is csak bizonyos hallgatók között. Amit szeretnék megvizsgálni, hogy a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói közül, kiemelten a kereskedelem és marketing szakos hallgatók közül hány ember szeretne saját vállalkozást indítani. A kutatás célja, hogy kiderüljön hány hallgató szeretné az egyetem hatására vagy önálló ötletek miatt elindítani saját vállalatát. A kérdőívemben éppen ezért a jelenlegi hallgatók közül azokat kérdezem meg akik most végzik a Kereskedelmi egység létesítése és piaci bevezetése tantárgyat. A mai világban egyre többen szeretnének saját vállalkozást, mivel ez számos előnnyel jár, ha jól csinálja valaki. A vezetés, az irányítás és a vállalkozói lét azonban korán sem egyszerű és nem is való minden embernek. Egy vállalat indítása előtt jól át kell gondolni mindent, hogy a jó vezetői képességek megvannak-e, önállóság, tőke, erőforrások és még sok más. Egy saját vállalkozásnak rengeteg előnye és hátránya is van, melyek nehezítik és könnyítik a vállalkozó életét. Mivel a vállalkozók új dolgokat vezetnek be, új helyeket nyitnak és felfedeznek ezért nem lesznek unalmasak a napjaink vagy akár az éveink.