A véleményvezérek szerepe egy új márka kommunikációjában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Juhász Zsófia
További közreműködők: Brávácz Ibolya
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:marketing
online marketing
kommunikáció
márkázás
véleményvezér
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/4316
Leíró adatok
Kivonat:A ’word of mouth’, azaz a szájhagyomány útján történő marketing jelentőségét senki nem vitatja, hiszen számos kutatás alátámasztó ereje mellett magunk is érzékeljük, hogy más emberek véleménye mennyire sokat számít vásárlási döntéseink meghozatalánál. Az internet és a közösségi média térnyerésével a ’word of mouth’ marketing is új szintre lépett és új lehetőségeket hozott magával. A társadalomban értelemszerűen nem mindenkinek ugyanakkora a befolyása adott közösségre. Kik azok, akiknek a véleménye erősen befolyásol nagy tömegeket? Márkatulajdonosként hogyan építhetünk ki ezekkel a véleménybefolyásoló személyekkel gyümölcsöző kapcsolatot, illetve hogyan vonhatjuk be őket marketingkommunikációs stratégiánkba? Dolgozatomban a véleményvezérek szekunder kutatások alapján történő azonosítása után a véleményvezér-marketinget gyakorlati szempontból, egy konkrét, általam elképzelt márka, a BOSQO példáján mutatom be. A márkaidentitás kialakítása után elsődleges szempontom volt, hogy egy online marketinggel foglalkozó szakemberrel készített szakmai interjú által szerezzek mélyebb ismereteket a véleményvezérek ismérveiről, a velük való kapcsolat kialakításának folyamatáról, és ezen – mind a márka, mind a véleményvezér számára előnyös – kapcsolat fenntartásáról. A BOSQO márka célcsoportjából, az úgynevezett Yuccie generációból választott kis létszámú, szakmai fókuszcsoport további információt szolgáltatott a márka célcsoportjának véleményvezérekhez való viszonyáról. Dolgozatomban nemcsak a véleményvezérekkel való kapcsolatépítésre térek ki, hanem a teljes folyamatot áttekintem, ismertetve a márkákat a véleményvezérekkel összekötő honlapokat, bemutatva ezen marketingkommunikációs eszköz költségvonzatát, kitérve a márkánk számára generált online tartalmon át a véleményvezérekkel való munka hatékonyságának méréséig. Szakdolgozatom célja, hogy az olvasó egy komplett képet kapjon a véleményvezérekről, a velük való kapcsolatépítés jelentőségéről és aktualitásáról, illetve gyakorlati tudást nyújtson - a konkrét márka bevonásának segítségével - akár egy kezdő vállalkozó számára is.