Az iskolai agresszió a Berettyóújfalui Szakképzési Cetrum Bocskai István Szakképző Iskola példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Majzer Zoltán
További közreműködők: Farkas Dr. Julianna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:agresszió
agresszivitás
Bocskai
középiskolák
szakképzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43269
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatomat több tematikus egységre osztottam fel. Munkám első felében az agresszió fogalmának meghatározását végeztem el a vonatkozó szakirodalmak felhasználásával. Bemutattam, hogy az agressziónak milyen típusai lehetnek, kik között léphet fel egy oktatási intézményen belül és milyen főbb kiváltó okai lehetnek Szakdolgozatom III. fejezetében három olyan kompetens személlyel készítettem mélyinterjút, akik napi szinten találkozhatnak az iskolai agresszió jelenségével. Az általuk elmondottak alapján az agresszivitást kiváltó okokat, az agresszió fő megjelenési formáit és a lehetséges kezelési módokat is felvázoltam a Berettyóújfalui Szakképzési Centrum Bocskai István Szakképző Iskola tekintetében. Dolgozatom egyik fő alappillére a kérdőíves felmérési módszer eredményeinek analizálása és a konklúzió megállapítása volt. Jó felmérési eszköznek bizonyult a kérdőíves módszer, hiszen anonim módon, kellő időt biztosítva mindenki őszintén elmondhatta véleményét, tapasztalatait az iskolai agresszióval kapcsolatban. Az oktatók, az iskolavezetés, a külső szakemberek és a tanulók is aktív partnerek voltak abban, hogy eredményes kutatómunkát végezzek a témában és a szükséges következtetéseket levonhassam. Az iskolai agresszió sajnos olyan jelenség, amely kérlelhetetlenül jelen van az iskolai hétköznapokban és az oktatás rendszerének sok résztvevőjét érinti közvetett vagy közvetlen módon. Ezért is szükséges, hogy a problémával –a megelőzés és beavatkozás eszközeit egyaránt alkalmazva –hangsúlyozottan foglalkozzunk.