Kis vállalkozás, nagy potenciál Adatvezérelt döntéshozatal a turizmusban az e-mail marketing feltáró elemzésével

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Inez
További közreműködők: Sipos Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatmodellezés
adatok
döntéshozatal
e-marketing - elektronikus marketing
utazásszervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43279
Leíró adatok
Kivonat:A turizmus sok nehézséggel találta szemben magát a 2020-as évtől kezdődően a COVID világjárvány, majd a háborúk és a gazdasági helyzet hatásaival küzdve. Ugyanakkor az emberek utazási kedve egyre csak nő, amelyet kínálatban és innovációs elemekben is szükséges követnie a turisztikai szektor szolgáltatóinak. Jelen kutatás egy beutaztató iroda B2B email marketingjének elemzésén keresztül mutatja be az adatvezérelt döntéshozatal gyakorlatát. A cél, hogy feltárja az iroda különböző piaci szegmenseinek ajánlattípus-preferenciáit a B2B email marketing teljesítményén keresztül. A következő kutatási kérdések vizsgálata jelenik meg a dolgozatban: Milyen döntések meghozatalában segít a business intelligence (üzleti intelligencia) adatelemzés a beutaztató irodának Milyen ajánlattípusokat részesít előnyben a német és az osztrák utazásszervezői piac, amelyek a vizsgált iroda kiemelt piacai Milyen piaci előnyre tud szert tenni a business intelligence elemzéssel egy kisebb, magánkézben lévő turisztikai vállalat A kutatás előzményének tekinthetők a szerző Hollandiában végzett tanulmányai az adatvezérelt döntéshozatalról, és a ,,Please ask m” mesterséges intelligenciával dolgozó vállalkozással való együttműködése. A kutatás primer adatait mélyinterjúk (Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatói, TUI utazási iroda, beutaztató iroda vezetősége) alkotják. A cég szekunder adatainak (adatbázis, mely több mint 370.000 darab emailt tartalmaz) elemzése pedig a Microsoft Power BI eszközével történt, amely az adattisztítás, -modellezés és vizualizáció magas minőségű megvalósítását tette lehetővé. Az adatvezérelt döntéshozatal témájával foglalkozó konferenciák, mint például a CheckINN UP workshop tartalomelemzése a kutatás szakmai hátterét erősítette a szakkönyvek, szakcikkek és korábbi kutatások elemzése mellett. Kiemelkedő eredménynek tekinthető, hogy a kutatás során egyértelműen kiderült, hogy a német és az osztrák piac a körutazásokat részesíti előnyben egy-egy ajánlatnál. A kutatás ezen felül még több olyan eredményt tár a vizsgált iroda és a szakma elé, amelyek a szegmentációt tovább pontosítják, így hatékonyabbá teszik a B2B kommunikációt. Ezzel egyértelművé válik, hogy mekkora érték rejlik a kisebb turisztikai vállalkozások tulajdonában lévő adatokban is. A kutatás eredményei bizonyítják az adatvezérelt döntéshozatal relevanciáját és jövőbeli kutatási potenciálját.