Videómarketing a közösségi oldalakon - A TikTok, a Facebook és az Instagram összevetésében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Madar Fédra
További közreműködők: Papp dr. Vanda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális marketing
facebook
Instagram
közösségi média
Tiktok
videómarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43291
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom fókuszában három jól ismert közösségi oldal áll – a Facebook, az Instagram és a TikTok, valamint az ezeken megjelenő videómarketing. A dolgozat célja a videómarketing növekvő népszerűségének vizsgálata, körbejárva a főbb marketing fogalmakat és fajtákat, a digitális marketinget és a közösségi média fogalmát. Az elmúlt évtizedben a videómarketing külön területté vált a marketingben, mára pedig kulcsfontosságú szerepet tölt be a vállalkozások marketingstratégiájában. Ez a kutatás több kérdésre is keresi a választ: szükségesnek érzik-e a videós tartalmakat a fogyasztók, fontosnak találják-e a cégek, szolgáltatások közösségi média megjelenését, befolyásolják-e a vásárlói döntéseikben a közösségi oldalakon látott marketing tartalmak, valamint, hogy melyik platformon tekintenek meg legszívesebben videós reklámokat. Megvizsgáltam a videómarketinget, majd mindezek után mindhárom általam választott közösségi oldal jellemzőit és videós tartalmainak jellegzetességeit is. Primer kutatásom kvantitatív, online kérdőíves formában zajlott, célcsoportja legfőképpen a közösségi oldalakat rendszeresen használók voltak, akik a mindennapok során találkoznak videós tartalommal ezeken a felületeken. Kutatási kérdéseimre maradéktalanul választ kaphattam dolgozatom segítségével: a válaszadók szükségét érzik a videós tartalmaknak, fontos számukra a cégek közösségi média megjelenése. Befolyásolják vásárlási döntéseikben a közösségi oldalakon látottak, valamint a TikTokon tekintenek meg legszívesebben videós tartalmakat.