A vállalati stratégia és a vállalati kultúra kapcsolata a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. vonatkozásában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Németh Anita Zsuzsanna
Other Authors: Kasza Lajos
Format: Thesis
Kulcsszavak:gyógyszerpiac
innováció
K+F
multinacionális vállalatok
vállalati kultúra
vállalati stratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43349
Description
Abstract:A vállalati stratégiaalkotás elsődleges feladata az összhang megteremtése a vállalat tevékenysége és a piaci változások, lehetőségek között.A dolgozatomban bemutatott gyógyszeripari vállalkozás 120 éves történelemmel és stratégiaalkotási tapasztalattal rendelkezik. A vállalat megélt két világháborút, forradalmat, működött tervgazdálkodás alatt, sikerrel vette a rendszerváltás utáni új gazdasági világrendet, átvészelt két világjárványt – 1918-as spanyolnátha, 2020. évi koronavírus – és a tőzsdei bevezetést is 1994-ben. A Richter Gedeon Nyrt. jelenleg az egyetlen olyan magyarországi gyógyszergyártó cég, ahol a központ Magyarországon van, és a leányvállalatok külföldön.Ezen szemléletmód és széleskörű tapasztalat megléte sarkallt arra, hogy a mai gyorsan változó piaci körülmények között megvizsgáljam, milyen stratégiai szintű válaszokat ad egy ekkora történelmi és gazdasági tapasztalatokkal rendelkező vállalat. Illetve a Richter cégcsoport tökéletes példa a globális stratégiai szemlélet bemutatására. Ahhoz, hogy megértsük a mai stratégiát, bemutatom a vállalat meghatározó vezetőit és döntéseiket. Hogyan építették ki vezetésük alatt a vállalati kultúrát, és hogyan formálták a mai multinacionális nagyvállalattá a céget