A fővárosi lakosság wellness fogyasztási szokásai a különböző generációkban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Papp Laura Ibolya
További közreműködők: Bártfai Endre
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egészség
egészségmegőrzés
egészségturisztika
generációs fejlődés
gyógyfürdők
lélektan
mentálhigiénia
mentális folyamatok
szállodák
turizmus
wellness
Y generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43350

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43350
005 20230319182049.0
008 230319suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Papp Laura Ibolya 
245 1 2 |a A fővárosi lakosság wellness fogyasztási szokásai a különböző generációkban  |c Papp Laura Ibolya  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom központi témája a budapesti lakosok wellness fogyasztási szokásainak generációk szerinti elemzése. Kutatásom célja megismerni az e szegmensre jellemző általános fogyasztási szokásokat (fontos tényezők a szálloda kiválasztása során, távolság és környezet jelentősége, árérzékenység, kiemelten fontos szállodai szolgáltatások köre stb.) és feltárni a különböző nemzedékek közötti eltéréseket, valamint hasonlóságokat, illetve megtudni, hogy melyik korcsoport a legérintettebb a wellness turizmusban. A végcél eléréséhez kvantitatív (kérdőív) és kvalitatív (interjúk) módszert is alkalmaztam. Kutatásom célcsoportja a budapesti (és vonzáskörzeti) lakosság volt, azon belül a Baby Boomer, X, Y és Z generáció tagjai. A témához kapcsolódó kérdőív online volt elérhető, így sok emberhez elért. Az interjúkon minden nemzedékből három-három személy vett részt, ezek személyesen és online egyaránt zajlottak, a kérdések pedig minden esetben megegyeztek. A dolgozatomban tehát először külön elemeztem a budapesti lakosság általános wellness fogyasztási szokásait, ezeket aztán generációk szerint is lebontottam és összehasonlítottam. A tanulmányom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a kor valóban befolyásolja a wellness fogyasztási szokásokat. A fiatalabbakat például sokkal könnyebb különböző online platformokon megszólítani és elérni, míg az idősebb korosztálynál ez kevésbé mondható el, számukra a Facebook a legideálisabb kommunikációs csatorna. Az animáció megléte egy hotelban az Y generáció számára a legfontosabb, visszajáró szálloda vendégekké nagy valószínűséggel a Baby Boomer generáció tagjai válnak. Az X nemzedék tagjai számára pedig kiemelten fontos a minőség, ha wellnessre kerül a sor. Mindemellett hasonlóságok is akadtak a különböző korcsoportok között, ilyen például a félpanziós ellátás népszerűsége. 
695 |a egészség 
695 |a egészségmegőrzés 
695 |a egészségturisztika 
695 |a generációs fejlődés 
695 |a gyógyfürdők 
695 |a lélektan 
695 |a mentálhigiénia 
695 |a mentális folyamatok 
695 |a szállodák 
695 |a turizmus 
695 |a wellness 
695 |a Y generáció 
700 1 |a Bártfai Endre  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43350/1/SZAKDOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43350/2/Papp%20Laura%20Ibolya_konzulens_B%C3%A1rtfai%20Ende.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43350/3/Papp%20Laura%20Ibolya_opponens_Sinka%20Del-Bianco%20Csilla.pdf  |z Dokumentum-elérés