Vásárlási szokások vizsgálata a Shoe-manic példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Vas György Andor
Other Authors: Kovács Dr. András
Format: Thesis
Kulcsszavak:20. század
21. század
divat
fenntartható fogyasztás
vásárlói magatartás modellek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43391
Description
Abstract:Dolgozatomban a vásárlási szokásoknak a vizsgálata a Shoe-manic nevű vállalkozás példáján keresztül, ezen belül a fogyasztói csoportok, fogyasztó magatartástípusok, és a mai online vásárlási szokások elemzése, trendek bemutatása áll a középpontban. Kutatásom a saját vállakozásom a Shoe-manic példáján keresztül végeztem el, amelyben a vásárlási döntésekre és az azokra kiható külső és belső tényezőkre voltam kíváncsi. A dolgozat kutatását amelyet kutatási kérdések mentén állítottam össze, online kérdőíves formában osztottam meg ismerőseimmel és a Shoe-manic ügyfeleivel egyaránt. A kérdőívet kitöltők többsége nő volt, életkor tekintetében pedig a 20-25 év közötti korosztályból voltak legtöbben. A kutatásból megtudtam a vásárlók legnagyobb félelmeit online és offline vásárlás során, valamint azokat a legfontosabb szempontokat melyek mentén döntéseiket hozzák. Továbbá a Shoe-manic-ra irányuló kérdéseket is feltettem azoknak akik ismerték már a boltot. Személyes véleményekre is kíváncsi voltam, mégpedig a márkák és az influenszer marketing tekintetében és a kutatás résztvevőinek ezekhez való viszonyulásukról.