Kényszerbeteg diákok az iskolában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Velkei Diána
További közreműködők: Keszei Barbara
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:iskola
kényszerbetegség
mentálhigiénia
OCD
pedagógia
zavar(ok)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43402
005 20230319182223.0
008 230319suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Velkei Diána 
245 1 0 |a Kényszerbeteg diákok az iskolában  |c Velkei Diána  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom célja, hogy felhívja a figyelmet a kényszerbeteg (OCD-s) gyermekek helyzetére az iskolában annak érdekében, hogy mielőbb segítséget kaphassanak és elindulhassanak a gyógyulás útján. Felvetésem az volt, hogy ebben a tanárok is segíthetnek az iskolában. Kutatásom során azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy mit tehetnek a pedagógusok, hogy hamarabb felismerjék a betegséget, van-e egyáltalán szerepük ebben Miként befolyásolja a kényszerbetegség a diákok teljesítő képességét az iskolában és miként hat az OCD a szociális életükre. Kutatásom során strukturált interjúkat készítettem pedagógusokkal, iskolapszichológusokkal és pszichológusokkal, pszichiáterekkel. A válaszok szerint a betegség tünetei nem feltétlenül jelennek meg az iskolában, de vannak jelek melyekből következtetni lehet a betegségre. Ugyan az OCD-s gyermekek szorongási szintje jóval magasabb az átlagnál, kognitív képességeit a betegség ebből a szempontból nem befolyásolja. Súlyos esetekben a kényszer maga azonban okozhatja a tanulmányi eredmények romlását. Szintén súlyossági foktól függ, hogy az OCD-s gyermek mennyire visszahúzódó, kényszercselekedetei mennyire zavarják a társas kapcsolatok kialakításában és ápolásában[T1] . A kényszerbetegség prevalenciáját tekintve az emberiség 2-3%-a érintett a betegségben, ezért úgy gondolom, hogy nem elhanyagolható, hogy ezen betegséggel is foglalkozzanak az iskolában. Ennek okán ösztönözném a tanári, pedagógiai hivatásban dolgozókat, hogy a lehetőségeikhez mérten fejlesszék magukat mentálhigiéniás témakörben, hogy ők is segíthessék a betegség felismerését vagy az ezzel való küzdelmet egy diák életében. Továbbá, ha van rá lehetőség, éljenek az iskolapszichológus jelenlétével, küldjék el a gyermekeket egy-egy beszélgetésre, hívják meg az iskolapszichológusokat csoportos órákra, közös programokra még akkor is, ha látszólag senkivel kapcsolatban nem észlelnek problémát. 
695 |a iskola 
695 |a kényszerbetegség 
695 |a mentálhigiénia 
695 |a OCD 
695 |a pedagógia 
695 |a zavar(ok) 
700 1 |a Keszei Barbara  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402/1/Velkei%20Dia%CC%81na%20-%20BINPMG%20-%20Ke%CC%81nyszerbeteg%20dia%CC%81kok%20az%20iskol%C3%A1ban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402/2/Velkei%20Dia%CC%81na%20bi%CC%81ra%CC%81lat%20Keszei%20Barbara.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402/3/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20lap%20Velkei%20Di%C3%A1na.pdf  |z Dokumentum-elérés