Kényszerbeteg diákok az iskolában
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | iskola kényszerbetegség mentálhigiénia OCD pedagógia zavar(ok) |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg43402 | ||
005 | 20230319182223.0 | ||
008 | 230319suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Velkei Diána | |
245 | 1 | 0 | |a Kényszerbeteg diákok az iskolában |c Velkei Diána |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom célja, hogy felhívja a figyelmet a kényszerbeteg (OCD-s) gyermekek helyzetére az iskolában annak érdekében, hogy mielőbb segítséget kaphassanak és elindulhassanak a gyógyulás útján. Felvetésem az volt, hogy ebben a tanárok is segíthetnek az iskolában. Kutatásom során azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy mit tehetnek a pedagógusok, hogy hamarabb felismerjék a betegséget, van-e egyáltalán szerepük ebben Miként befolyásolja a kényszerbetegség a diákok teljesítő képességét az iskolában és miként hat az OCD a szociális életükre. Kutatásom során strukturált interjúkat készítettem pedagógusokkal, iskolapszichológusokkal és pszichológusokkal, pszichiáterekkel. A válaszok szerint a betegség tünetei nem feltétlenül jelennek meg az iskolában, de vannak jelek melyekből következtetni lehet a betegségre. Ugyan az OCD-s gyermekek szorongási szintje jóval magasabb az átlagnál, kognitív képességeit a betegség ebből a szempontból nem befolyásolja. Súlyos esetekben a kényszer maga azonban okozhatja a tanulmányi eredmények romlását. Szintén súlyossági foktól függ, hogy az OCD-s gyermek mennyire visszahúzódó, kényszercselekedetei mennyire zavarják a társas kapcsolatok kialakításában és ápolásában[T1] . A kényszerbetegség prevalenciáját tekintve az emberiség 2-3%-a érintett a betegségben, ezért úgy gondolom, hogy nem elhanyagolható, hogy ezen betegséggel is foglalkozzanak az iskolában. Ennek okán ösztönözném a tanári, pedagógiai hivatásban dolgozókat, hogy a lehetőségeikhez mérten fejlesszék magukat mentálhigiéniás témakörben, hogy ők is segíthessék a betegség felismerését vagy az ezzel való küzdelmet egy diák életében. Továbbá, ha van rá lehetőség, éljenek az iskolapszichológus jelenlétével, küldjék el a gyermekeket egy-egy beszélgetésre, hívják meg az iskolapszichológusokat csoportos órákra, közös programokra még akkor is, ha látszólag senkivel kapcsolatban nem észlelnek problémát. | |
695 | |a iskola | ||
695 | |a kényszerbetegség | ||
695 | |a mentálhigiénia | ||
695 | |a OCD | ||
695 | |a pedagógia | ||
695 | |a zavar(ok) | ||
700 | 1 | |a Keszei Barbara |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402/1/Velkei%20Dia%CC%81na%20-%20BINPMG%20-%20Ke%CC%81nyszerbeteg%20dia%CC%81kok%20az%20iskol%C3%A1ban.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402/2/Velkei%20Dia%CC%81na%20bi%CC%81ra%CC%81lat%20Keszei%20Barbara.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43402/3/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20lap%20Velkei%20Di%C3%A1na.pdf |z Dokumentum-elérés |