Az imázs szerepe a turizmusban - Magyarország turisztikai imázsfilmjeinek a vizsgálata 2017-2022

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Valentin Zsófia
További közreműködők: Fábián Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:imázs
imázsfilm
Magyar Turisztikai Ügynökség
országimázs
turisztikai imázs
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43405

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43405
005 20230319182227.0
008 230319suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Valentin Zsófia 
245 1 3 |a Az imázs szerepe a turizmusban - Magyarország turisztikai imázsfilmjeinek a vizsgálata 2017-2022  |c Valentin Zsófia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban Magyarország turisztikai imázsfilmjeit vizsgálom, amelyeket a Magyar Turisztikai Ügynökség készít és megtalálhatók a hivatalos turisztikai YouTube csatornájukon. Kutatásom célja volt pontos képet kapni arról, hogy mi jellemezi a Magyarországról készült hivatalos turisztikai imázsfilmeket 2017 és 2022 között, hogyan reagált a Magyar Turisztikai Ügynökség a különböző helyzetekre és ez hogyan nyilvánul meg (Covid-19 járvány előtti, alatti, utáni időszak). Vizsgálom azt is, hogy milyen eszközöket alkalmaz az Ügynökség az imázsfilmek készítése során (effektusok, vágások, zene stb.). Továbbá, hogy melyek azok az elemek, amelyek a legjobban kitűnnek egy ilyen filmnél. Arra is keresem a választ, hogy kiket szólítanak meg az imázsfilmek, kik a célcsoportok és hogy mi az imázs szerepe a turizmusban, mi a különböző imázsfajták közti különbség. A dolgozat első felében meghatározom az imázs, az országimázs és a desztináció (turisztikai) imázs fogalmát. Bemutatom, hogy mennyire fontos a turizmusban az imázs és az milyen hatással van a potenciális turistákra. Kifejtem az imázsmenedzsment szerepét és annak akadályait. Írok az imázs promóciójának marketinges eszközeiről, kiemelve az imázsfilmeket. Meghatározom az imázsfilmek célcsoportjait és a filmek hirdetéseinek megjelenésének fontosságát különböző platformokon a kívánt célcsoport eléréséhez. Meghatározom a Magyar Turisztikai Ügynökség szerepét és feladatait. Az Ügynökség készít mind belföldi, mind külföldi célközönség számára imázsfilmeket kampányok keretében. A dolgozatban a belföldi kampányokra fókuszálok és röviden ismertetem azok céljait és üzeneteit. A szakdolgozat kutatási részében a belföldi kampányokhoz készített imázsfilmeket vizsgálom. Kutatási formának a kvalitatív tartalomelemzés módszerét választottam, amellyel 34 darab imázsfilmet elemeztem. Mindegyik imázsfilm belföldi kampányok keretében készült 2017 és 2022 között. Az imázsfilmeket a következő általam választott szempontok alapján vizsgáltam: fizikai tulajdonságok és tartalom. A fizikai tulajdonságoknál a következőket figyeltem: a film neve és hossza, az aláfestő zene/szöveg, esetleg narráció, sajátos effektek, vágások a filmben, a filmben szereplő helyszínek nevének leírásban való megjelenése. Valamint a hozzájuk kapcsolódó megtekintések és kommentek száma, mint reakció az adott filmre. A tartalom vizsgálatánál megfigyeltem mire épül az imázsfilm, mi a története, milyen asszociációkat, érzéseket vonok le belőlük, milyen a film hangulata, milyen helyszínek, termékek jelennek meg benne, mi a film kreatív koncepciója. A vizsgálat során az imázsfilmekre vonatkozó kutatási kérdéseimre választ kaptam (tartalmuk, mi jellemzi őket stb.). Az elemzésem során pedig az is láthatóvá vált, hogyan reagált az Ügynökség a felmerülő helyzetekre (Covid-19). 
695 |a imázs 
695 |a imázsfilm 
695 |a Magyar Turisztikai Ügynökség 
695 |a országimázs 
695 |a turisztikai imázs 
700 1 |a Fábián Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43405/1/Szakdolgozat_Valentin%20Zs%C3%B3fia.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43405/2/Valentin_Zs%C3%B3fia_opponens_B%C3%A9kefi_Anna.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43405/3/Valentini_Zs%C3%B3fia_konzulensi_F%C3%A1bi%C3%A1n%20Tam%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés