Magyarország népszerűsítése a kínai turisztikai piacon a hazai kínálat tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Muhi Áron Balázs
További közreműködők: Bottyán Dr. Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:európai marketing
kína
Magyarország
marketing
turisztikai desztináció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43433

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43433
005 20230319182315.0
008 230319suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Muhi Áron Balázs 
245 1 0 |a Magyarország népszerűsítése a kínai turisztikai piacon a hazai kínálat tükrében  |c Muhi Áron Balázs  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a 2019 sok tekintetben különleges év volt a turizmus számára, külföldön és belföldön is egyaránt, hazánk rekord évet zárt a külföldi vendégek számában. Kína térhódítása is ebben az évben érte el addigi csúcspontját; beutazó történetének legsikeresebb évét zárta. A kínai turisztikai piac hatalmas potenciálokat rejt magában, melyek kiaknázásába hazánk csak az elmúlt években kezdett bele, a két ország szakmai kapcsolatainak építésével. 10 legnépszerűbb desztinációjuk között csupán kettő nyugat-európai szerepel (Zhao & Liu, 2020). Az európai országok aktívan versengenek a kínai piac kegyeiért, amiben az elmúlt évek statisztikái szerint a közép- és kelet-európai országok – köztük Magyarország – egyre nagyobb növekedést produkálnak nyugat-európai versenytársaikhoz képest, kutatásom erre is keres magyarázatot. Dolgozatommal átfogó képet kívánok alkotni hazánk kialakult népszerűsítési törekvéseiről, lehetőségeiről. Első számú kutatási kérdésem arra keresi a választ, miszerint hogyan növekedhet Magyarország népszerűsége a kínai utazók számára, melyek további kérdéseket vetnek fel, úgy, mint hazánk jelenlegi turisztikai népszerűsége, népszerűsítési tevékenysége. Ezek megválaszolásához áttekintem a kutatás relevanciáját, a kínai turizmus történetét, jelenét, legfőbb jellemzőit és mozgatórugóit. Ezután a nemzetközi és hazai turisztikai szervek - úgy, mint a Turisztikai Világszervezet, Az Európai Utazási Tanács, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Kína-Közép-Kelet-Európai Turisztikai Koordinációs Központ Kínát érintő stratégiáinak vizsgálata következik, amelyek a marketinglehetőségek, gyakorlatok és trendek alapján átfogó képet adnak a jelenlegi helyzetről. Ezek után bemutatom kevert kutatásomat, mely primer és szekunder kvalitatív kutatás eredménye. Előbb említett szervek közül mélyinterjút készítek az Magyar Turisztikai Ügynökség Kínai piaci szakértőjével, aki ismerteti a szervezet brand- és imázsépítő, marketing és kommunikációs tevékenységét. A hazai beutaztató turizmus kínálati oldaláról utazási irodáktól szerzett információkat ismertetem. Dolgozatom lezárásaként az eredmények tükrében – amennyiben indokolt - javaslatot teszek a marketingstratégia fejlesztésére. 
695 |a európai marketing 
695 |a kína 
695 |a Magyarország 
695 |a marketing 
695 |a turisztikai desztináció 
700 1 |a Bottyán Dr. Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43433/1/Szakdolgozat-Muhi%20%C3%81ron%20Bal%C3%A1zs-v%C3%A9gleges.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43433/2/Muhi%20%C3%81ron%20Bal%C3%A1zs%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43433/3/Muhi%C3%81ronBal%C3%A1zs_opponens_CsabaL%C3%A1szl%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés