A közösségi média, mint turisztikai marketing eszköz használata a belföldi utazások népszerűsítésére a fogyasztók új generációja, azaz a digitális bennszülöttek körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Túri Emese
További közreműködők: Szalók Dr. Csilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belföld
közösségi média
turizmus
utazás
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43437

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43437
005 20230319182321.0
008 230319suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Túri Emese 
245 1 2 |a A közösségi média, mint turisztikai marketing eszköz használata a belföldi utazások népszerűsítésére a fogyasztók új generációja, azaz a digitális bennszülöttek körében  |c Túri Emese  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Hazánk turizmusa az ország elhelyezkedése, valamint turisztikai adottságainak köszönhetően az utóbbi tíz éveben dinamikusan fejlődő teljesítménnyel rendelkezett. Az egyre növekvő nemzetközi turistaforgalomnak köszönhetően Magyarország felkerült a kiemelkedő európai turisztikai desztinációk listájára. Azonban a döntően külföldi keresletre építő turisztikai kínálattal rendelkező közép-európai ország a COVID-19 válság hatására nem várt bevételkiesést realizált, melynek következményeit a mai napig viseli. Ebben a válsághelyzetben a turisztikai szakma egy teljesen új stratégia szemléletmód kialakításán dolgozik, melynek egyik kulcskérdése a belföldi turizmus fellendítésének kidolgozása. A közösségi média felületek megjelenésük óta erőteljes hatással vannak mind a társadalomra, mind pedig a gazdaságra. A platformokon a közösségi médiát használó társadalmi réteg minden egyes tagja elérhető, így turisztikai marketing szempontból is elengedhetetlen ezen felületek tudatos használata a kereslet és kínálat összekötése érdekében. Az általam vizsgált - jelenleg is a fogyasztói piacra belépő - társadalmi réteg, a Z generáció, azaz az első digitális nemzedék életében kiemelten fontos szerephez jut a közösségi média: az online tér második valóságként jelenik meg a mindennapjaikban. Tanulmányom során a belföldi turizmus felélénkítésére kerestem a választ a közösségi médiában rejlő kiaknázatlan lehetőségekre építve, melyet a Z generáció szemszögéből vizsgálok. Kutatásom célja, hogy megismerjem a Z generáció elkötelezettségének mértékét a belföldi utazások felé, felmérjem a közösségi média használati szokásaikat és ezek összevetésével javaslatokat fogalmazhassak meg a magyar turisztikai szakma számára a belföldi turizmus fellendítésének érdekében. Ennek vizsgálatára online kérdőíves felmérést végeztem, amelyből összegyűjtött adatokat a megfelelő adatelőkészítés után statisztikai módszerekkel elemeztem. Primer kutatásom másik oldalról az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Kommunikációs Igazgatójával folytatott félig strukturált interjú. Az interjú során célom volt, hogy fényt derítsek a turisztikai szakmai jelenlegi stratégiáira a belföldi turizmus népszerűsítésének érdekében, valamint felmérjem a szakma közösségi média marketinghez való viszonyát, annak alkalmazását. Eredményeim alapján javaslatokat, stratégiai lépéseket fogalmazhatok meg hazai turisztikai szakma számára a belföldi utazások közösségi médiában történő népszerűsítésére egy teljesen új, az előző generációktól eltérő fogyasztói szokásokkal rendelkező társadalmi réteg szemszögéből. 
695 |a belföld 
695 |a közösségi média 
695 |a turizmus 
695 |a utazás 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Szalók Dr. Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43437/1/Szakdolgozat_2022_T%C3%BAri%20Emese.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43437/2/turiemese_opponens_kalmanistvan.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43437/3/Szal%C3%B3k%20Csilla_%20Bsc%20magyar%20T%C3%BAri%20Emese.pdf  |z Dokumentum-elérés