A fast fashion termékek fogyasztói és vásárlói magatartása a Zara példáján

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ürményi Linda
További közreműködők: Kovács Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:divat
fogyasztás
vásárlás
viselkedés
weboldal
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43459

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43459
005 20230319182353.0
008 230319suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Ürményi Linda 
245 1 2 |a A fast fashion termékek fogyasztói és vásárlói magatartása a Zara példáján  |c Ürményi Linda  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Disszertációm elkészítése abból a célból jött létre, hogy részletesebben megismerjem a fogyasztói és vásárlói magatartást a textiliparban. Azért tartom fontosnak ezt a témát, mert az öltözködés már régóta meghatározta az emberek státuszát, pozícióját. Témaválasztásom a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb fast fashion ruházati vállalatára, az Inditex Group-ra esett, s ezen belül is a Zara márkára. Célom ezzel a kutatással az, hogy tanulmányozzam a Zara sikerességét, valamint, hogy nagyobb belátást nyerjek a Zara vásárlói magatartásába, s hogy megismerjem a fogyasztók szokásait, valamint az őket befolyásoló tényezőket, illetve a különböző értékesítési csatornákon való vásárlási szokásokat.A fogyasztók manapság folyamatosan ki vannak téve a márkák és a termékek hatásainak. Ezért a nagy verseny és a lojalitás elérésének nehézségei miatt nem elég a fogyasztókat hagyományos marketinggel elérni. Ahhoz, hogy megragadjuk a figyelmüket, olyan vásárlói élményt kell nyújtani, ami a vásárlásra és márkahűségre ösztönzi őket. Az e-kereskedelem egyre fontosabbá válik, ezért ez a tanulmány azt is elemzi, hogy milyen hatással van a fogyasztókra ez az újszerű értékesítési csatorna a Zara-n keresztül.Elsőként a szakdolgozatom elméleti hátterében a fogyasztói és vásárlói magatartást mutatom be, ahol az alapfogalmakat definiálom szakemberek nézőpontjával kiegészítve. Ezután részletesen kifejtem a fogyasztás kategóriáit, valamint a vásárlás folyamatát, típusait és a vásárló attitűdöt is. Ezt követően bemutatom az in-store vásárlási környezetet, valamint a bolti atmoszféra jellemzőit, majd rátérek a divat történetére, s annak változásaira a 19.századtól egészen napjainkig. Következő fejezetben a fast fashion kialakulását részletezem, valamint a slow fashion jellemzőit a textiliparban. Ezt követően a használtruha piacot is megemlítem, ami napjainkban igen nagy teret hódít meg. A következőkben az Inditex vállalatot prezentálom, ahol számadatok segítségével bemutatom az árbevétel alakulását a cégcsoport üzletein belül, ahol a hangsúlyt a Zara-ra helyeztem. Ezt követően rátérek a Zara siker történetére, elemzem a cég értékesítési csatornáit, valamint a konkurenciát is.A továbbiakban áttérek a primer kutatásomra, ahol a kérdőívem felmérésének célját, kérdéseit, valamint eredményeit részletezem. A kérdőívet közzétettem barátaim körében, valamint olyan social média felületen, ahol a válaszadók nagy része a valós célcsoportomból származik. Végezetül összegzem a kutatásom fő eredményeit, amelyek kifejezettem az általam kiválasztott témakörre fókuszálnak. Ezután javaslatot teszek a témában, majd összegzem a szakdolgozatom. 
695 |a divat 
695 |a fogyasztás 
695 |a vásárlás 
695 |a viselkedés 
695 |a weboldal 
700 1 |a Kovács Dr. András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43459/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43459/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20lap%20BELS%C5%90_%C3%9Crm%C3%A9nyi_Linda_KA.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43459/3/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20lap%20K%C3%9CLS%C5%90%20%C3%BAj_%C3%9Crm%C3%A9nyi%20Linda_MI.pdf  |z Dokumentum-elérés