A serdülőkor sajátosságai, a serdülőkori krízis.
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | Erikson építőközösség kamasz krízis serdülőkor |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/43563 |
Kivonat: | A serdülőkor senkinek sem egyszerű, sem a szülőknek, sem a tanároknak, de leginkább maga a gyermek szenved. Ő veszíti el a korábbi, oly egyszerű gyermekkorát, és keresi a saját útját az életben. Kíváncsi voltam rá, hogy a serdülőkori krízis, még ha „normálisan” is zajlik, mivel jár. Milyen tényezők játszanak szerepet abban, hogy az egyik gyermek könnyebben, a másik nehezebben; már deviáns viselkedést produkálva éli meg. Szakdolgozatom leírás alapú, szakirodalmi áttekintés, a magyar és nemzetközi szakemberek művei alapján, amelyhez gyakorlati oldalról is kerestem alternatívát. Elsőként a serdülőkor elméleteiről szeretnék áttekintést adni, majd végigjárom a serdülőkorral járó változásokat; részletesen kitérve Erikson pszichoszociális fejlődési elméletére. Kiemelem a családi háttér jelentőségét, a nevelési módokat és az ezzel kapcsolatos kötődési mintákat, amik befolyásolhatják a serdülőkor kimenetelét. Kitérek a serdülőkori problémákra; melyek azok, amik elfogadhatóak és melyek, amik segítséget igényelnek. Végül, személyes tapasztalatom alapján, bemutatok egy gimnáziumot, amely a közösségépítési szemléletével, védőfaktorként jelenik meg, az ott tanuló diákok életútjában. |
---|