Kamera alapú vevőmozgás megfigyelés a Hegyvidék bevásárlóközpontban, mesterséges intelligencia segítségével

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Siska Zsombor
További közreműködők: Kovács Dr. András
Kulcsszavak:21. század
analitika
bevásárló központ(ok)
biztonságtechnika
mesterséges intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43573

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg43573
005 20230319193004.0
008 230319suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Siska Zsombor 
245 1 0 |a Kamera alapú vevőmozgás megfigyelés a Hegyvidék bevásárlóközpontban, mesterséges intelligencia segítségével  |c Siska Zsombor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban a mesterséges intelligencia gyakorlatban való alkalmazását fogom bemutatni. E technológia segítségével a Hegyvidék bevásárlóközpont látogatóinak szokásait fogom elemezni az AxxonSoft szoftver analitikái által. Munkámban bemutatom a mesterséges intelligencia fő tulajdonságait, mikor használták először, mióta van a köztudatban, mégis milyen hatással van ez a technológia az emberekre, illetve különböző iparágak számára, miként válthatja fel a digitális emberszámlálás a hagyományos társát. Kitérek előnyeire, miként könnyítheti meg e technológia a mindennapi életünket, illetve a hátrányaira, hiszen vannak helyzetek, mikor jobb, ha a már jól bevált, hagyományos módszert alkalmazzuk. A dolgozat egy részében részletezem egy konkrét projekt eredményeit, melyben az AxxonSoft analitikáit alkalmazva határozták meg a látogatottsági mutatókat. A projekt ismertetésén belül kitérek arra, hogy az adott bevásárlóközpontot mennyi ember látogatta egy konkrét időszakban, mely szintek, területi pontok voltak a legforgalmasabbak. Részletezem, hogy mely hetek, illetve napok voltak a legforgalmasabb, illetve a legkevésbé látogatottabbak. A különböző empirikus jellegű, vásárlási trendekről szóló részkutatásokról másodelemzést végeztem. Forrásként korábbi vásárlási szokásokról szóló irodalmakat, cikkeket használtam. A tanulmány a vásárlási trendekre való rávilágítás céljából készült. A budapesti Hegyvidék bevásárlóközpontban történtek a felmérések. A vizsgálat fő célja, hogy konkrét adatokat kapjunk arról, hogy az adott területet adott időpontban mennyi ember látogatja. A mérés pontos ideje 2022. február 1-28. A vizsgálat során strukturált interjúkat és tartalomelemzéseket alkalmaztam. Az eredményeket szakirodalmi adatokkal és a szoftver magyar képviselőjének irányadó szempontjaival vetettem össze.Összegzés:A mesterséges intelligencia megjelenése óta folyamatos fejlődés figyelhető meg, rengeteg új lehetőséget ad a vállalatok számára, mely egyben jó, de néhol negatívan hat az emberekre. A MI kezdi átvenni az ember által végzett munkát, lehetőséget nyújt olyan mérések végrehajtásához, melyhez több száz, esetenként több ezer ember lenne szükséges. A Hegyvidék bevásárlóközpontban végzett látogatottsági mérés jó példája annak, hogy mire is használható a mesterséges intelligencia. A mérési adatokból kiderült, hogy a február hónap huszonkettedik napja volt a legforgalmasabb, illetve a huszonhetedik a legkevésbé látogatott. Megfigyelhető, hogy kora délutáni órákban a leglátogatottabb a terminál, a reggeli, délelőtti, illetve a késő délutáni időszakban kevésbé népszerű a bevásárlóközpont az emberek számára. Megfigyelhető, hogy a látogatók 60 %-a kizárólag a földszintet látogatja. A mesterséges intelligencia számtalan előnyt jelent a társadalom számára, azonban óvatosnak kell lennünk, hogy minden helyzetben képesek legyünk irányítani. Cégbemutató: Az Alphasonic Kft egy speciális informatika, illetve biztonságtechnikai eszközöket, köztük az AxxonSoft mesterséges intelligencia szoftverét is forgalmazó disztribútor vállalat. A cég épületében helyet kapnak informatikai, illetve biztonságtechnikai oktatások, előadások. A vállalat által forgalmazott főbb márkák: Lindy, Gembird. MS, TrendMicro, Hikvision, Dahua, illetve a Vivotek, mely márkának egyetlen magyar beszerzői.  Az Alphasonic hozzájárul partnerei sikeréhez az informatikai és biztonságtechnikai területen, egyedi szolgáltatásokkal és speciális, testre szabott megoldásokkal, melyek maximálisan megfelelnek a felhasználók elvárásainak. A kezdetektől fontos volt számukra, hogy amennyire csak lehet maradandót alkossanak és hosszú távon segítsék a számítástechnikával, illetve biztonságtechnikával foglalkozó vállalkozásokat. A cég a fejlődését kereskedelmi és magatartásbeli stratégiájának köszönheti, melynek középpontjában a partnerek és a termékeket befogadó piac igényein kívül az etikus és átlátható magatartás és a családi jelleg is szerepet játszik. Utóbbinak köszönhető például, hogy a partnerek igényeire sokkal rugalmasabban tudnak reagálni, illetve mindig őket bevonva igyekeznek növekedni. Nagykereskedésük webshoppal (aruhaz.alphasonic.hu), illetve újpesti áruházával segíti vásárlóit a döntésben. Ügyfeleit sikeres projektekhez juttatják és segítenek nekik végig vinni azokat. Munkatársaik szakértelmére partnereik folyamatosan számíthatnak és minden segítséget megadnak, hogy vevőik a lehető legjobbat kapják. 
695 |a 21. század 
695 |a analitika 
695 |a bevásárló központ(ok) 
695 |a biztonságtechnika 
695 |a mesterséges intelligencia 
700 1 |a Kovács Dr. András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43573/1/PROJEKTMUNKA%20%2811%29.pdf  |z Dokumentum-elérés