A tanulási környezet és a HR-gyakorlatok összefüggései egy hazai középvállalatnál, a Cool Airconditional Kft.-nél
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | Cool Airconditonal Kft. HR-gyakorlatok képzés-fejlesztés kis- és középvállalkozás - KKV Munkahelyi tanulás tanulási környezet |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/43607 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg43607 | ||
005 | 20230323152517.0 | ||
008 | 230323suuuu hu o 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Kerekes Boglárka | |
245 | 1 | 2 | |a A tanulási környezet és a HR-gyakorlatok összefüggései egy hazai középvállalatnál, a Cool Airconditional Kft.-nél |c Kerekes Boglárka |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a tudásalapú gazdaság és az erre épülő tudásalapú társadalom koncepciója, amely a tudásra úgy tekint, mint önálló és létfontosságú termelési tényezőre. Ezen társadalmi-gazdasági háttér alapján a KKV-k munkahelyi tanulási folyamatainak és tanulási környezetének HR-gyakorlatokkal mutatott összefüggéseit aktuális és kutatásra érdemes témának véltem. Kutatásom fókuszában azért a KKV-k állnak, mert kiemelkedő gazdasági és társadalmi szerepük ellenére még mindig jóval kevesebb kutatás irányul rájuk, mint a nagyvállalatokra. A tanulási környezet fogalma hazánkban kevésbé kutatott terület, a munkahelyi tanulás pedig azért érdekes téma, mert az élethosszig tartó és az élet minden területére kiterjedő tanulásnak ma már egyre meghatározóbb részét képezi a munkahelyi kontextusban történő tanulás. Kutatási kérdésem ezek alapján a következőként fogalmaztam meg: „Milyen összefüggéseket lehet feltárni a szervezet tanulási környezete és az alkalmazott HR-gyakorlatok között ” Kutatásom célja tehát az volt, hogy feltárjam, hogy a KKV-kban működő sajátos HR-rendszerek hogyan alakítják és befolyásolják az adott szervezet tanulási környezetét, hogyan hatnak annak „expanzív” vagy éppen „korlátozó” jellegére, milyen módon támogatják és ösztönzik a munkahelyi tanulás folyamatát. Kvalitatív kutatási módszertan keretében egy általam választott KKV néhány vezetőjével és munkavállalójával előre elkészített interjúvázlatok alapján félig strukturált interjúkat készítettem, annak érdekében, hogy mélyebb betekintést kapjak a szervezet tanulási környezetének, munkahelyi tanulási folyamatainak és HR-gyakorlatainak alakulásába. Kutatási eredményeim azt igazolták, hogy az általam vizsgált szervezetnél a tanulási környezet expanzív, tehát támogató jellegű. A vállalat hangsúlyt fektet a munkavállalók formális és informális módon történő képzésére és fejlesztésére, ösztönzi a tudásteremtést és tudásmegosztást, összességében a tanulást támogató és elismerő munkakörnyezetet biztosít. A vizsgálat alátámasztotta, hogy a szervezetben működő sajátosan kialakult HR-gyakorlatok nagymértékben támogatják és ösztönzik a munkahelyi tanulási folyamatokat, tehát dinamikus a kapcsolat a tanulási környezet és a HR-tevékenység között. | |
695 | |a Cool Airconditonal Kft. | ||
695 | |a HR-gyakorlatok | ||
695 | |a képzés-fejlesztés | ||
695 | |a kis- és középvállalkozás - KKV | ||
695 | |a Munkahelyi tanulás | ||
695 | |a tanulási környezet | ||
700 | 1 | |a Csillag Dr. Sára |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43607/1/Kerekes_Bogl%C3%A1rka_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43607/2/Kerekes_Bogl%C3%A1rka_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43607/3/Dolgozat_biralati_lap_KB.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43607/4/TDK%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20Kerekes%20Bogl%C3%A1rka_221116.pdf |z Dokumentum-elérés |