A Z generációs vendégekre való felkészülés vizsgálata a hazai szállodaiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Petra
További közreműködők: Karakasné Morvay Klára
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elvárások vizsgálata
fogyasztói igények
szállásfoglalás
szálláshelyek felkészültsége
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43610
Leíró adatok
Kivonat:A szállodaiparnak nehéz felkészülni a fogyasztói igények változására és folyamatosan figyelemmel kísérni a keresleti és kínálati elemeket, az új trendeket. Meg kell vizsgálniuk a már meglévő és az új fogyasztói típusokat és személyiségüket. Az egyik legnépszerűbb szegmentálási módszer a generációk szerinti szegmentálás. Teljesen más a mai fiatal motivációja, mint régebben. A „Z generáció”, vagyis a digitális bennszülöttek sokszor utaznak egy jó szelfiért. Nem csak a koronavírus, de a rohamosan gyorsuló és digitalizálódott világ is nehezíti a felkészülést az új generációs vendégekre. Nagyon sokan nem tartják fontosnak még a Z generációt, fiatalnak és tapasztalatlannak hiszik. Azonban érdemes időt fektetni a szokásaik tanulmányozásába, hiszen már jelen vannak a turisztikai piacon és legidősebb tagjai már fizetőképesek. E tanulmány célja a Z generáció szállás foglalási szokásainak és elvárásainak vizsgálata a szálláshely különböző jellemzőivel szemben. A másik cél annak kiderítése, hogy a szálláshelyek felkészültek-e ennek a generációnak a fogadására A téma vizsgálatához felhasznált kutatási módszerek között szerepel primer, kvantitatív, véletlen mintavételen alapuló kérdőíves kereslet felmérés (N=183), valamint mélyinterjúkon keresztül ismerjük meg a szálláshelyek álláspontját. A kutatás meglepő eredményeket hozott a foglalási módok, az utazás során igénybe vett szálláshely típusok és a környezetvédelem, fenntarthatóság témaköreiben. Kiderült, hogy a Z generáció egy fizetőképes korosztály, főként családjával, párjával, barátokkal vagy szülőkkel utaznak együtt. A tanulmány alátámasztotta a szakirodalomban már megtalálható információkat, hogy ez a generáció gyorsan alkalmazkodik minden változáshoz, fontos nekik az online tér és az élmény. A szerző felismerte, hogy még egyik szálláshely sem foglalkozik ezzel a korcsoporttal, pedig nagyon fontos lenne, hiszen ők lesznek a jövő fogyasztói. A kutatás végére nyilvánvalóvá vált, hogy felkészüljenek a szállodák a Z generációs vendégekre, ám ez nem elsődleges törekvés a jövőbeni borús gazdasági kilátások miatt.