A smart hotel üzleti modell jövője

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lovas Lajos Gábor
További közreműködők: Oláh Péter Károly
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
digitális jövő
mesterséges intelligencia
okos szolgáltatás
okoshotel
robot
szálloda
üzleti modell
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43612

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43612
005 20230323152530.0
008 230323suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lovas Lajos Gábor 
245 1 2 |a A smart hotel üzleti modell jövője  |c Lovas Lajos Gábor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban arra a fő kérdésre keresem a választ, hogy milyen technológiai lehetőségek állnak a szállodaipar rendelkezésére a szolgáltatásaik fejlesztésére. Milyen a smart hotel koncepció megítélése a keresleti és a kínálati oldal szemszögéből. Választ kell találni arra a kérdésre, hogy a szállodák milyen üzleti lehetőséget látnak abban, ha kínálatukat okos szolgáltatásokkal egészítik ki. Milyen tényezők azonosíthatók, amelyek akadályozhatják az okos szolgáltatások fejlesztését. Az utazóközönség véleményének megismeréséhez meg kell válaszolni azt a kérdést, hogy a vendégek milyen okos szolgáltatásokat, milyen feltételek mellett használnának szállodai tartózkodásaik során. Továbbá, mely tényezők miatt nem, vagy nem szívesen vennék igénybe a szállodák okos megoldásait. Primer kutatásom során az okos szállodai szolgáltatások megítélését vizsgálom egyrészről a szállodai üzemeltetés, másrészről a vendégigények szempontjából. Üzemeltetési szempontok feltárásához interjús megkérdezés módszerét alkalmazom. Az interjúkhoz szállodai üzemeltetésben és a digitális technológiákban egyaránt jártas szakembereket kérek fel. Az interjúk feldolgozása kvalitatív módszerrel történik. Az utazóközönség véleményének megismeréséhez online elérhető, kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazom. Az adatok gyűjtésére kényelmi mintavételt, a feldolgozásra kvantitatív módszert alkalmazok. A kutatás során megállapítást nyert, hogy a szállodaipari szereplők ma még elképzelhetetlennek tartanak egy olyan szállodát, amelyben egyáltalán nincs személyzet. Olyan hibrid megoldást azonban szívesen fogadnának, amelyben a hagyományos vendéglátást egészítik ki az okos megoldásokkal. Tisztában vannak a digitális innovációk nyújtotta előnyökkel, amely jobb vendégélményt és költséghatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. Azonban kiemelkedően fontos szempontként említik, hogy a megoldást szállító cég megbízhatóan működő technológiát biztosítson és az üzemeltetés ne jelentsen a személyzet számára többletmunkát. A fogyasztói igény elemzése megmutatta, hogy még nem népszerűek azok a technológiák, amelyek használata nem része a mindennapjainknak, így például robot, vagy hologram alkalmazása. Népszerűek azonban azok az okos megoldások, amelyek egyszerűsítik az adminisztrációt, lerövidítik a sorban állással töltött időt. Az érintésmentes megoldások felé is nagy érdeklődést mutatnak a megkérdezettek. Az is látszik, hogy az emberek döntő többsége kíváncsi a technológiai újításokra és szívesen próbálná ki azokat. 
695 |a digitalizáció 
695 |a digitális jövő 
695 |a mesterséges intelligencia 
695 |a okos szolgáltatás 
695 |a okoshotel 
695 |a robot 
695 |a szálloda 
695 |a üzleti modell 
700 1 |a Oláh Péter Károly  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43612/1/TDK_Lovas_Lajos_Gabor_QCIVFD.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43612/2/Lovas_Lajos_G%C3%A1bor_KVIK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43612/3/Lovas_Lajos_G%C3%A1bor_KVIK_MM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43612/4/TDK%20Lovas%20Lajos%20G%C3%A1bor%20QCIVFD%20KVIK%20Dolgozat_biralati_lap_2022%20TZ.pdf  |z Dokumentum-elérés