|
|
|
|
LEADER |
00000nta a2200000 i 4500 |
001 |
dolg43622 |
005 |
20230323152556.0 |
008 |
230323suuuu hu o 000 hun d |
040 |
|
|
|a BGE Dolgozattár Repozitórium
|b hun
|
041 |
|
|
|a hu
|
100 |
1 |
|
|a Horváth Lili
|
245 |
1 |
0 |
|a Hogyan változik az utazás hagyományos célja a közösségi média okozta FOMO-hatására a Z generációnál?
|c Horváth Lili
|h [elektronikus dokumentum]
|
520 |
3 |
|
|a HOGYAN VÁLTOZIK AZ UTAZÁS HAGYOMÁNYOS CÉLJA A KÖZÖSSÉGI MÉDIA OKOZTA FOMO-JELENSÉG HATÁSÁRA A Z GENERÁCIÓNÁL Kutatásom során vizsgáltam, hogy mely tényezők befolyásolják a Z generációt (1995-2010) utazási döntéseik meghozatalánál a közösségi média és az általa esetlegesen megjelenő FOMO-jelenség (kimaradástól való félelem) középpontba helyezésével. A dolgozat és kutatás célja volt, hogy teljesebb képet vázoljon fel a Z generációnál (is) tapasztalható FOMO jelenségről, és annak hatásáról a generáció tagjaira. További cél volt a közösségi média befolyásoló hatásának felvázolása a Z generáció utazási szokásaira, így segítve és javaslatokat adva a desztinációs marketing szervezetnek. A kutatást három nagyobb témakörre osztható kutatási kérdések irányították: o Hogyan befolyásolják a közösségi média képes és videós posztjai (TikTok, Instagram) az utazási iránti vágyat Z generációs utazók körében Milyen médiatartalmak alkalmasak a potenciális utazók megnyerésére o Teljesülnek a Z generáció elképzelései adott desztinációval kapcsolatban, melyeket a közösségi médiában látott utazással kapcsolatos képes és videós tartalmak hatására alkottak o Milyen tevékenységeket végeznek az utazók az adott desztinációban, melyet a közösségi média oldalakon látható utazással kapcsolatos tartalmak hatására keresnek fel Vajon kielégíti-e az utazási vágyat – a FOMO hatására – szervezett szabadidős célú utazás A kutatási kérdések megválaszolására 3 kutatási módszer került alkalmazásra, hogy a választott téma minden aspektusa feltárható legyen. Mind kvalitatív, mind kvantitatív módszereket alkalmazva végzem kutatásomat. A kvalitatív módszerek közül a fókuszcsoportot és a – kevésbé használt és ismert – hangos gondolkodás (Think-aloud) módszerét választottam. A kvantitatív kutatási részben kérdőíves vizsgálatra került sor. A kérdőíves megkérdezés válaszait statisztikai módszerekkel elemeztem. A kutatás eredményességéhez a három kutatási módszer használata nagy mértékben hozzájárult. Vizsgálatom során sikerült feltérképezni a fiatal generáció utazással kapcsolatos digitális fogyasztási szokásait. A kutatás kimutatta, hogy a Z generációs fiatalok előszeretettel fogyasztanak utazással kapcsolatos tartalmakat közösségi média oldalaikon. Utazásaik előtt elsődleges információ forrásként tekintenek rájuk. A FOMO-jelenség fogalma- bár köztudott a fiatalok körében- konkrét nevét kevesebben ismerték. Az utazási motivációra egyértelműen pozitív hatással bír. A közösségi média oldalakon megjelenő utazással kapcsolatos tartalmak kapcsán egyértelműen megfigyelhető egy ehhez köthetően létrejövő belső késztetés az utazás iránt.
|
700 |
1 |
|
|a Kovács Edina
|e ths
|
700 |
1 |
|
|a Szőke Dr. Andrea
|e ths
|
856 |
4 |
0 |
|u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43622/1/TDK.Horv%C3%A1th.Lili.2022.11.06.pdf
|z Dokumentum-elérés
|
856 |
4 |
0 |
|u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43622/2/Horv%C3%A1th_Lili_KVIK.pdf
|z Dokumentum-elérés
|
856 |
4 |
0 |
|u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43622/3/Horvath_Lili_KK_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
|z Dokumentum-elérés
|
856 |
4 |
0 |
|u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43622/4/szeidl_hovath_lili.pdf
|z Dokumentum-elérés
|