„Akasztják a hóhért” – Hallgatói vélemények a duális képzésről

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Liber Evelin Fatime
További közreműködők: Juhász Dr. Tímea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:duális képzés
hallgatók
javaslatok
mélyinterjúk
Visszajelzések
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43629

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43629
005 20230323152607.0
008 230323suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Liber Evelin Fatime 
245 1 0 |a „Akasztják a hóhért” – Hallgatói vélemények a duális képzésről  |c Liber Evelin Fatime  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a „AKASZTJÁK A HÓHÉRT” – HALLGATÓI VÉLEMÉNYEK A DUÁLIS KÉPZÉSRŐL Az általam végzett kutatás a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi karon jelenlegi, vagy már végzett, duális képzésben részt vevő hallgatók tapasztalatait foglalja össze. Mivel magam is duális képzési formában végzem az egyetemet, így megfogalmazódott bennem néhány kérdés. Mi motiválta a hallgatótársaimat a duális képzés választásában A képzés kezdete előtt mely kompetenciák fejlődését várták a leggyakrabban, illetve melyek valósultak meg ezek közül, vagy ezeken felül. Az interjúk meghatározó része volt az, hogy a hallgatói oldal miben látja a képzés legnagyobb hiányosságát, illetve milyen fejlesztési javaslatai lennének. Mit tartanak a hallgatók a képzés legnagyobb előnyének A jelenlegi hallgatók szeretnének-e a vállalatnál maradni, illetve a már végzettek kaptak-e állásajánlatot Aki kapott, elfogadta-e, vagy sem Végül megkérdeztem, hogy a hallgatói vélemény pozitív, vagy negatív. A kvalitatív kutatást mélyinterjúk segítségével végeztem el. Mivel a kutatás alanyai egy szűk csoporthoz tartoznak, ezért nem volt szükségem nagy kitöltésszámot igénylő kérdőív összeállításához. A kutatni kívánt csoportokat úgy határoztam meg, hogy a jelenlegi hallgatók legalább három befejezett félévvel rendelkezzenek duális képzésben, tehát elsőéves hallgatók nem vettek részt a kutatásban. A kritériumot az egybefüggő nyári szakmai tapasztalatok miatt határoztam meg. A kutatásban a két hallgatói csoportból terv szerint 15-15 főt hallgattam volna meg, viszont a kutatás végül 15 jelenlegi, és 10 már végzett hallgatóval zárult. A kevés mintaszám oka a hallgatói oldalról tapasztalható aktivitás hiánya. A kérdéssor összesen 12-12 kérdésből állt, amiket a kutatási célok segítségével állítottam össze. Az első hipotézisem beigazolódott. Összességében elmondható, hogy a megkérdezettek közül nem volt olyan, aki a szakmai kompetenciák fejlődését ne említette volna meg. A második hipotézisemet el kell vetnem. A soft és a hard skillek nagyjából egyenlő arányban fejlődtek a hallgatói vélemények szerint. A duális szerződések egységesítésére vonatkozóan is el kell vetnem a felvetésemet. A fejlesztési javaslatok nagyon széleskörűek. A negyedik hipotézisem sem állta meg a helyét. A hallgatók összességében meg vannak elégedve a duális képzéssel, viszont abban a legtöbben egyetértettek, hogy célszerű lenne változásokat beeszközölni. 
695 |a duális képzés 
695 |a hallgatók 
695 |a javaslatok 
695 |a mélyinterjúk 
695 |a Visszajelzések 
700 1 |a Juhász Dr. Tímea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43629/1/Liber%20Evelin%20Fatime_TDK%20dolgozat%202022.11.06.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43629/2/Liber_Evelin_Fatime_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43629/3/Liber%20Evelin%20Fatime%20b%C3%ADr%C3%A1lat_.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43629/4/Liber%20Evelin.pdf  |z Dokumentum-elérés