Az influencerek hatása a fogyasztó társadalomra, avagy az influencer marketing ereje a 21. században

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sári Orsolya
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:21. század
közösségi média
marketing
reklám
szponzorálás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43636
Description
Abstract:TDK dolgozatunk tárgyához olyan témát választottunk, ami mindennapi életünk fontos részét képezi. Ennek eleget téve a 21. századi társadalomra és gazdaságra jelentős hatást gyakorló témát választottunk, amely az influencer marketing témáját fedi le. A 21. században elengedhetetlen, hogy marketing nélkül éljünk. A trendek akár napról napra változhatnak, saját ízlésünk szerint alakíthatjuk, a fogyasztók rendkívül jelentős szereppel bírnak ennek erősítésében. Az influencerek befolyással lehetnek vásárlásainkra és ösztönözhetnek minket a vásárlásra.Célunk, hogy kutatásaink segítségével feltérképezzük a fogyasztói tartalmak jelentőségét a vásárlási döntési helyzetekben, és megvizsgáljuk azokat a kommunikációs eszközöket, amelyekkel leginkább célratörően tudnak a fogyasztóra hatni, valamint az influencer marketinget olyan marketingeszközként reprezentáljuk, amely véleményünk szerint jelenleg a legjobban formálja a felhasználók és fogyasztók vásárlási szokásait.Annak érdekében, hogy pontos képet kapjunk a fogyasztók irányából válaszokat szerettünk volna kapni, így esett a választásunk a kérdőíves megkérdezésre. Fontosnak tartottuk, hogy egy cég oldaláról is lássuk azokat a törekvéseket, amiket a megfelelő kommunikáció érdekében elkövetnek, ezért mélyinterjút készítünk Sütő Olíviával, aki egyetemi tanulmányai után márkát alapított, ennek népszerűsítésére pedig különböző stratégiákat alkalmaz, tartalmai alapján leginkább az influencer marketing a legerősebb értékesítési stratégiája.A dolgozatunkban a javasolt feltételezéseinkre keressük a választ, amelyek a következők:H1: Az influencer marketing a legelterjedtebb marketingstratégia a 21.században. H2: Az influencerek hatással vannak egy adott márka megítélésére. H3: A fogyasztók nagymértékben támaszkodnak a közösségi média ajánlásaira.A dolgozat a megállapítások ismertetésével zárul, ahol az összegzés mellett a bemutatott eredmények alapján következtetéseket vonunk le, illetve javaslatokat fogalmazunk meg.