Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Debrenszki Eszter
További közreműködők: Kása Dr. habil. Richárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:body positivity
emotional advertising
fogyasztói észlelés
fogyasztói viselkedés
inkluzív marketing
közösségi média marketing
testkép pozitivitás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43642
Leíró adatok
Kivonat:A negatív testkép az elmúlt évszázadban komoly társadalmi problémává nőtte ki magát, amely szinte a népesség egészére kihatással van. Egyre gyakrabban találkozhatunk olyan legfőképp nőket megcélzó reklámokkal és kampányokkal, amelyek a testről alkotott kép elfogadását erősítik, mindez köszönhető a vállalatoknak, akik különböző módon szövik bele marketingstratégiájukba a testkép pozitivitást és az inkluzivitást, amelynek segítségével nem csak a fogyasztók, de saját maguk is profitálnak. A dolgozatom során azt vizsgáltam meg, hogy az emberek közösségi média használata milyen befolyással van a testképükről alkotott véleményükre, hogy van-e kapcsolat az emberek testképe és a más személyekkel való összehasonlítás között. Kutatásomban megfigyeltem, hogy a Magyarországon élők legfőképpen a nők hallottak és találkoztak-e már a testkép pozitivitás fogalmával és annak különböző kampányokban való megjelenésével, illetve, hogy hogyan vélekednek a különböző testalkatú, nemzetiségű, kinézetű vagy testi fogyatékossággal rendelkező személyek, modellek offline és online reklámokban vagy kampányokban való ábrázolásáról.