A régi és használt bútorok megmentése a jelen jövőjének, középpontban a fenntarthatóság és értékmegőrzés

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mérész Judit
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
fogyasztói véleményfelmérés
használt bútor piac
körforgásos gazdasági modell
marketingmix
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43652

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43652
005 20230323152703.0
008 230323suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mérész Judit 
245 1 2 |a A régi és használt bútorok megmentése a jelen jövőjének, középpontban a fenntarthatóság és értékmegőrzés  |c Mérész Judit  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A régi használt bútor megmentése a jelen jövőjének Középpontban a fenntarthatóság és értékmegőrzés A mai világban a megújuló és meg nem újuló erőforrások túlzott kihasználásának következtében, olyan kihívásokkal kell a társadalomnak, a vállalatoknak és a világgazdaságnak szembenéznie, amelyek elkerülhetetlenné teszik a termelési és vásárlási szokások megváltoztatását. A fenntartható fejlődés elérése érdekében az utóbbi évtizedekben újabb törvények szabályozzák a gyártási folyamatokat és a szervezetek törekednek a környezetbarát előállításra. Jelenleg ebben a formában működik a faipar és a bútorgyártás is, ugyanakkor a kérdés az, létezik e hatékonyabb megoldás A kutatómunkám hipotézise, hogy a használt és régi bútorok, tárgyak összegyűjtése, felújítása és árusítása, miként támogatja a környezetvédelmet és a fenntarthatóságot, nem mellesleg felébreszti a társadalom kötődését a múlt értékei iránt. Tanulmányomban továbbá választ keresek arra, hogyan tud érvényesülni előzőekben leírt elvek alapján működő, használt bútorok kereskedelmével foglalkozó vállalkozás a magyar piacon. A dolgozatomban során az alábbi kérdésekre keresek választ: · Hogyan működik a fenntartható bútorgyártás napjainkban · Hogyan változott az elmúlt időszakban a használt tárgyak iránti kereslet · Milyen makro- és mikrokörnyezeti tényezők támogatják a vállalkozást · Milyen marketingkommunikációs eszközökkel tudja felkelteni és fenntartani az érdeklődést egy ilyen szervezet · Milyen hasonló nemzetközi vállalkozások léteznek és hogyan működnek · Fogyasztói felmérés keretében választ keresek arra, hogyan viszonyulnak a vásárlók a használt bútorokhoz · Hogyan befolyásol az érzelmi kötődés egy vásárlási döntést Mennyire fontos a mai társadalomnak az értékek megmentése és hagyomány megőrzése a bútorokon, tárgyakon keresztül Kutatásom módszertana illeszkedik a dolgozat témájához. Szekunder és primer kutatási módszert is alkalmazok. Tanulmányomban felhasználok egy általam készített fogyasztói kérdőívet és szakértői interjúkat. Eredményként megállapítható, hogy a tervezett vállalkozás támogatja a fenntartható fejlődést és segíti a körforgásos gazdasági modell kialakulását, ezzel hozzájárul környezetünk megóvásához is. 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztói véleményfelmérés 
695 |a használt bútor piac 
695 |a körforgásos gazdasági modell 
695 |a marketingmix 
700 1 |a Jäckel Dr. Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43652/1/M%C3%A9r%C3%A9sz_Judit_KKK_.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43652/2/M%C3%A9r%C3%A9sz_Judit_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43652/3/Dolgozat_biralati_lap_%20M%C3%A9r%C3%A9sz%20Judit.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43652/4/M%C3%A9r%C3%A9szJuditPV%C3%81F.pdf  |z Dokumentum-elérés