Szervezeti kommunikációs változások a COVID-19 világjárványt követően

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szűcs Tünde
További közreműködők: Zelena Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:emberi kommunikáció
interperszonális kommunikáció
kommunikáció az üzleti életben
koronavírus-járvány (COVID-19)
szervezeti kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43687

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43687
005 20230323152832.0
008 230323suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szűcs Tünde 
245 1 0 |a Szervezeti kommunikációs változások a COVID-19 világjárványt követően  |c Szűcs Tünde  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A TDK dolgozat fő vizsgált kérdése a kereskedelmi vállalkozásokban észlelhető szervezeti kommunikációs struktúra átalakulása a 2019-ben megjelent COVID-19 világjárvány hatására. A kérdéskört több szempontból is vizsgálva, kvalitatív kutatási módszerek segítségével elemezve a témakört. Bevezetésként a COVID-19 elterjedésével kialakuló pszichológiai trendek körülírása a szervezeti kultúrákban és az erre adott munkáltatói és munkavállalói reakciók összesítése a magyar kereskedelmi/logisztikai szektorban. A kapcsolódó szakirodalom segítségével a korábbi szervezeti kommunikációban fellelhető általános mintázatok alakulásának összehasonlítása a jelenlegi trendekkel. A fenti következtetések igazolása minden olyan újonnan megjelent trenddel összefüggésben, amely a munkaerőpiaci szereplők rendszeres kommunikációjában és támasztott igényeiben megjelenik (otthoni munkavégzésre vonatkozó igények vs. irodai jelenlét, rövidített munkahét vs. teljes munkaidő megjelenése stb.) A szervezeten belüli- és kívüli kommunikáció átterelődése az online térbe, és ennek különböző összefüggései a munkahatékonyság és az emberi kapcsolatok vonatkozásában. A vezetői kommunikációban kialakult nehézségek az állandóan változó körülmények hatására és a naponta változó jogi szabályozásoknak való megfelelőség. Az új munkavállalók beilleszkedési nehézségei az online kommunikációs struktúra és távolság következtében. A fentiekre vonatkozóan hiteles interjúk és megfigyelések eszközének bevonása a kutatásba. A dokumentumok elemzését követően ésszerű következtetések a változások jellegére, és a kialakult üzleti kommunikációs trendekre vonatkozóan. A végső következtetés tartalmazza majd a kutatás során feltárt eredmények társadalmi hatásait, a munkáltatói és munkavállalói oldalon érzékelhető változásokat és azokat a következtetéseket, amelyek a jövőben elképzelhetőek a fentiek figyelembevételével. 
695 |a emberi kommunikáció 
695 |a interperszonális kommunikáció 
695 |a kommunikáció az üzleti életben 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a szervezeti kommunikáció 
700 1 |a Zelena Dr. András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43687/1/Sz%C5%B1cs%20T%C3%BCnde%20TDK%20FINAL%2020221107.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43687/2/Sz%C5%B1cs%20T%C3%BCnde%20TDK%20rezume%2020221107.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43687/3/Sz%C5%B1cs_T%C3%BCnde_KKK_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43687/4/Sz%C5%B1cs%20T%C3%BCnde_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf  |z Dokumentum-elérés