Divatmarketing kerényi virág koncepciója alapján, avagy milyen szerepet kap a marketing egy divattervező életében?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Siroki Janka
További közreműködők: Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:divat
divattervezés
influencer
influencermarketing
marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43690
Leíró adatok
Kivonat:A divat önmagunk kifejezésének egyik módja. Ebben a szakmában fogyasztók elérése nagyon nehéz feladat egy cég számára, még akkor is, ha gyakran találkozik az adott márkanévvel, az arculattal vagy a logóval. A divatipar esetében a marketing nem megszokott intenzitással van jelen. A divattervezőket figyelembevéve egy nehéz területtel állnak szemben, hiszen gondoskodniuk kell arról, hogy termékeik nagyobb tömegeket mozgassanak meg, hogy akár a kifutókon is láthassuk viszont őket és marketingjükkel elérjék azt, hogy minél több vásárlóhoz elérjen a termék. 2.1.Témaválasztás indoklása Érdeklődésem a téma iránt onnan ered, hogy nagymamám varrónőként is tevékenykedett, ezáltal kiskorom óta jelen van életemben a divat. Megtanította az alapvető dolgokat, illetve mindig, amikor egy új darabot szeretett volna készíteni, akkor mellette voltam és néztem, ahogy elkészíti. Az óvodai és iskolai farsangokra mindig ő varrta nekem a ruhákat, hercegnő jelmeztől kezdve rengeteg ruhát készített nekem, amikkel természetesen nagy sikert arattam. Marketing irányába folyó szeretetem pedig az egyetem kezdete óta töretlen, így a kettőt összevonva egy olyan témát tudok kutatni, ami a szívemhez nőtt. 2.2.Kutatási módszer Kutatási célom elérése érdekében szekunder és primer vizsgálatokat is végeztem. Másodlagos kutatásom nagy részét a vonatkozó szakirodalom feltárására, majd elemzésére fordítottam. Előzetes kutatásom részeként mélyinterjút készítettem a témához kapcsolódó személlyel a fogyasztói oldal vizsgálatára pedig online kérdőívet készítettem annak érdekében, hogy a gyártói és fogyasztói oldalról is megvizsgáljam a témát. Ezeket kutatásom végén bemutatom, elemzem és következtetéseimet később vonom le. 2.3.Célkitűzések Célom felmérni, hogy hogyan és milyen módon célozza meg egy divatcég a fogyasztóit, és hogy ezt milyen ATL vagy BTL kommunikációs eszközökkel tudja megvalósítani. Szeretném kutatásommal megtudni, hogy mennyire pontosan célozzák meg a fogyasztókat, és hogyan használják fel hatékonyan a marketinget annak érdekében, hogy minél többen megismerhessék az általa tervezett darabokat. Az említett felmérést egy mélyinterjúval erősítem meg, illetve egy fogyasztókra irányított kérdőívet csatolok a kutatásom mellé. A cég rövid áttekintése után az általam felállított hipotézisekre keresem a választ. Az általam választott márka a hazai és külföldi viszonylatban is elismert Kerényi Virág divattervező márkája lett. Felmérem, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket használ, valamint hogyan jut el a fogyasztókhoz. Azért döntöttem Virág márkája mellett, mivel érdekesnek találom a munkáját, a termékeit lenyűgözően nézem, mondhatni napi szinten követem a tevékenységét az Instagrammon, mindezek mellett szerencsém volt beszélni vele és megkérni, hogy segítse a munkámat. A témához kapcsolódóan 3 hipotézist vizsgálok, amelyek alapján arra a következtetésre juthatok, hogy az influencereknek igenis erős befolyásuk van a jelenlegi fiatal generációra, ugyanakkor megfigyelhető, hogy másrészt a fogyasztók bizonyos vásárlási döntéseit is befolyásolják, valamint a megjelenési formák is nagy befolyással tudnak lenni egy divattervező életében. Ezek a feltételezések a következők: H1: A divatiparban minél több megjelenési formára van szükség. H2: A termékek megjelenése leginkább az ismertebb személyek, influencerek körében tapasztalható. H3: A magyar divattervezők közül az egyik legismertebb, nemzetközi karriert is befutó vállalkozás.