A fogyasztók reklámelutasító magatartásának vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szőrös Dávid Ármin
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:20. század
fogyasztói magatartás
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43750

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43750
005 20230323153032.0
008 230323suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szőrös Dávid Ármin 
245 1 2 |a A fogyasztók reklámelutasító magatartásának vizsgálata  |c Szőrös Dávid Ármin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A világban végbemenő változások, köztük a felgyorsult információcsere hatással van a fogyasztók viselkedésére. Az információ szabad elérhetősége lehetőséget biztosít az emberek számára, hogy tájékozottabbak legyenek az élet különböző területein. A „megokosodott” vásárló, már tudatában van az értékesítést elősegítő eszközök tárházával, ezáltal képes tudatos reklámelutasító magatartást tanúsítani. A téma fontosságát az adja, hogy manapság bárhol járunk az életben, egyre sűrűbben találkozunk elkerülhetetlen kéretlen reklámtartalmakkal. A fogyasztókban jogosan alakulhat ki az érzés, hogy elegünk van és tenni akarnak ellene. Ha a fogyasztókban elhatalmasodik egyfajta utálat és ellenérzet feladják elveiket és előfizetnek a reklámmentességért Az adatgyűjtés szekunder információk tanulmányozásával indult, mely során a már meglévő cikkek, tanulmányok és kutatások kerültek feltárásra. 2019-ben még mindig a TV reklámot tartották a leghatékonyabbnak az emberek, ami azért érdekes, mert egy másik adat alapján egyre kevésbé népszerű platform a hagyományos televízió. A kutatás alapja egy primer kvantitatív kérdőíves kutatás volt, melyben a hangsúly a befejezett, feleletválasztós és likert skálás kérdések voltak. Az eredmények mélyebb megértése érdekében pedig kvalitatív csoportos interjút folytattam le. Az adatok digitalizálása után a mélyelemzés SPSS program segítségével történt. A leíró statisztikai adatok Perason féle korrelációs vizsgálattal és klaszter analízissel került feldolgozásra. A primer kutatás szerint, a válaszadók több mint a fele gondolja úgy, hogy inkább tudatos a reklámelutasító magatartása, minthogy nem az. Annak ellenére, hogy a kitöltők majdnem 85% nyilatkozott úgy, hogy nem szívesen kapcsolódik bele valamilyen promócióba, a kétharmaduk azt állítja, hogy nem bánja a reklám fogyasztását, ha cserébe kapnak is valamit. Majdnem 60% pedig már pénzt is adott ki reklámújságért (pl. Glamour magazin). Habár azt állították tudatosan kerülik a reklámokat, csupán 48% használ adblockert (hirdetés blokkolót). Ezen eredmények alapján az emberek mégsem annyira tájékozottak lehetőségeikről, mint azt megítélik. Továbbá a kutatás kitér a regionális, jövedelmi és nemi különbözőségekre. 
695 |a 20. század 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a reklám 
700 1 |a Dobó Róbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43750/1/Sz%C5%91r%C3%B6s%20D%C3%A1vid%20KVIK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43750/2/rezum%C3%A9.zip  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43750/3/Sz%C5%91r%C3%B6s_D%C3%A1vid_KVIK_PWR.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43750/4/Dolgozat_biralati_lap_SZIG.pdf  |z Dokumentum-elérés