Amikor a múzsa az intagramra látogat, Rupi Kaur irodalmi (és azon túli) kommunikációja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Krisztina
További közreműködők: Krasztev Dr. Péter Lajos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus kommunikáció
emberi kommunikáció
interkulturális kommunikáció
interperszonális kommunikáció
kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43757

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43757
005 20230323153053.0
008 230323suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Krisztina 
245 1 0 |a Amikor a múzsa az intagramra látogat, Rupi Kaur irodalmi (és azon túli) kommunikációja  |c Nagy Krisztina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban egyebek közt arra keresem a választ, hogy – a közhiedelem szerint - a költészettől és általában a kortárs irodalomtól elforduló huszonéves generáció nemzetiségre és lakhelyre való tekintet nélkül hogyan és miért talál rá egy indiai származású költőre az interneten. Elsődleges célom, hogy bemutassam a közösségi médiában terjedő kortárs irodalom jelenségét, ezen belül is az Instagram-költészetet, megmutassam, hogy a mű és közönsége, író és olvasó közötti kommunikáció területén mutatkozó hiányosságok, diszfunkciók esetleg áthidalhatók egy újfajta kommunikációval, melyet az indiai szerző és marketingesei hatékonyan alkalmaznak. A dolgozat első felében áttekintem az irodalom és internet kapcsolatát értelmező szakirodalmat, különös tekintettel a kommunikációs csatornák változásának hatását a tartalomra. A dolgozat második fele a kutatás ismertetéséről és a kérdések elemzéséről szól. Hipotézisem a szakirodalomban is elfogadott nézet volt, miszerint az internet segít megszeretni az olvasást. Kutatásom legfőbb módszere a szerzői műveihez írt olvasói kommentárok szövegszerű elemzése. Az elemzési szempontok a legnagyobb hangsúlyt kapják azok a kérdések kaptak, amelyek a művek társadalmi elkötelezettsége és esztétikai értéke közötti viszonyt igyekeznek kideríteni, továbbá azt, hogy a szerző mennyire szolgálja ki a virtuális közönséget, és mennyire igyekszik új értékeket elfogadtatni velük. Újabb szempont tovább, hogy a kommunikációs csatornák- és az üzenetek tartalmának változása hogyan hat a tartalomra. Az utóbbi kérdések megválaszolásához Joseph Walter Társadalmi információfeldolgozás- és Caroline Haythornthwaite Médiamultiplexitás elmélete az elméleti keretet, valamint a kritikai blogokat is felhasználja az információszerzéshez. Dolgozatomban használta fel Glózer Ritával, a vizsgált szerzőről korábban tanulmányt író médiakutatóval készült szakmai beszélgetésem több megállapítását, valamint Rostás Enivel, a Magvető világirodalom szerkesztőjével készített interjút is. A kutatás eredményeként konklúziójában fény derül arra, ténylegesen változtak-e a szépirodalom olvasásának szokásai és lehet-e rájuk hatással egyetlen szerző, legyen az bármilyen népszerű is nemzetközi szinten. továbbá az lehet-e egyáltalán minőségi különbséget tenni a digitális forradalom előtti és utáni olvasási szokások között, 
695 |a elektronikus kommunikáció 
695 |a emberi kommunikáció 
695 |a interkulturális kommunikáció 
695 |a interperszonális kommunikáció 
695 |a kommunikáció 
700 1 |a Krasztev Dr. Péter Lajos  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43757/1/Nagy%20Krisztina_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43757/2/Nagy_Krisztina_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43757/3/Dolgozat_biralati_lap_NagyKrisztina_2022nov.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43757/4/Dolgozat_biralati_lap_2022_NagyK_KBD.pdf  |z Dokumentum-elérés