A dohányipar helyzete Magyarországon, illetve a dohányzást befolyásoló tényezők hatása a fogyasztói magatartásra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Nikolett
További közreműködők: Egyedné Horváth Mónika
Harsányi Dávid
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:áremelkedés
dohánytermék(ek)
fogyasztói magatartás
merchandising
reklámeszközök
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43845

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43845
005 20230420135243.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Nikolett 
245 1 2 |a A dohányipar helyzete Magyarországon, illetve a dohányzást befolyásoló tényezők hatása a fogyasztói magatartásra  |c Nagy Nikolett  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom elsősorban Magyarország jelenlegi dohánypiaci helyzetével, azon belül annak felépítésével, szervezetével és részvevőivel foglalkozik. A dolgozatom másrészt a dohányzásra és a fogyasztói magatartásra gyakorolt eszközök és tényezők hatását vizsgálja. A szakdolgozatom fő célja, hogy egy átfogó képet adjak a jelenlegi magyar dohánypiacról, többek között a piac fő mozgatórugóiról és a fogyasztók befolyásolásáról, azok vásárlási döntéseiről. Az első részben ismertetem a dohányzás és a dohánypiac kialakulásának történetét, annak fontosabb mérföldköveit, érdekességeit a kezdetektől napjainkig. Ezután a dohánypiac legfontosabb résztvevőit, a szeplőket mutatom be, azoknak a felépítéséről és kapcsolódási pontjukról adok információt. Mélyebben beszélek a magyarországi gyárak helyzetéről, gyártó cégekről, szervezetekről, hatóságokról és kiskereskedelmi egységekről. A második részben átfogó képet adok mindazokról az eszközökről és tényezőkről, melyek közvetve és közvetetten is hatást gyakorolnak a fogyasztói döntésre. Ebben a részben fókuszáltan ejtek szót mind a külső, illetve belső eladáshelyi- és kommunikációs reklámeszközök fontosságáról szót ejteni. Továbbiakban az egyes kiskereskedelmi egységek és dohánygyártó cégek között létrejövő polckép szerződésekről, ezen belül a partnerek között létrejött szerződésről, a kapcsolattartás fontosságáról és a fogyasztói befolyásolásnak a mértékéről. Az újonnan bevezetésre került egységes csomagolás jogszabályi előírásairól, a csomagolás okozta nehézségekről, valamint annak a fogyasztókra gyakorolt hatásáról, megjelenítésére is kitérek. A harmadik részben a dohányzási szokásokról lesz szó, azon belül az utóbbi pár év dohányzási tendenciáját, illetve a további jövőképeket vizsgálom. Végül az egyéb dohányeszközökről és alternatívákról is szót ejtek, fókuszálva a hevítéses technológiájú, füstmentes dohányeszközökről. A kutatómunkám során célom annak feltérképezése, hogy a dohányfogyasztók és dohányvásárlók mi alapján döntenek egy adott termék mellett. Melyek azok a tényezők és eszközök, amelyek hatással vannak a dohányzási és vásárlási szokásaikra. A primer kutatásomban elsőnek egy feltáró kvalitatív megkérdezést végzek, három fős mélyinterjú formában. A kutatómunkám második része a kvantitatív kutatás, mely egy online kérdőíves megkérdezésből áll.  A kvantitatív kutatás során ismertetem a kapott eredményeket és következtetéseket vonok le. A kvantitatív kutatás után következik a hipotézisvizsgálat, melyben az általam felállított hét hipotézis kerül megvitatásra. A vizsgálat során döntök a hipotézis teljesüléséről vagy éppen elvetéséről, melyet alátámaszok a kutatási eredményekkel. A kutatások során kapott eredményekből következtetéseket vonok le, valamint javaslatokat teszek a problémák megoldására. Végezetül összegzem a teljes szakdolgozatom tartalmát minden szempontból, majd a kutatómunkámat kiegészítem a saját véleményemmel és észrevételeimmel. 
695 |a áremelkedés 
695 |a dohánytermék(ek) 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a merchandising 
695 |a reklámeszközök 
700 1 |a Egyedné Horváth Mónika  |e ths 
700 1 |a Harsányi Dávid  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43845/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43845/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s%20-%20Nagy%20Nikolett.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43845/3/Biralat_Nagy_Nikolett.pdf  |z Dokumentum-elérés