Az influencerek befolyásoló hatása a fiatal nők vásárlási döntéshozatalára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Klich-Lázár Anna
További közreműködők: Harsányi Dávid
Mészáros Laura
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:befolyásolás
fiatalok
közösségi média
nők
szponzorálás
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43879
Leíró adatok
Kivonat:Az elmúlt években rohamos ütemben nőtt az influencerek és a közösségi média felhasználók száma számos social media platformon. Az influencerek kezdetben főként csak mindennapi témákban fejtették ki véleményüket hétköznapi és nem hétköznapi témákban egyaránt vagy éppen ajánlottak különböző „life hack-eket”, termékeket, szolgálatásokat, amik számukra beváltak, saját tapasztalataik alapján. Azonban napjainkban erősen jellemző rájuk, hogy nem csak az előbb említett tevékenységeket végzik, hanem akár többféle céggel működnek együtt (rövid- és/vagy hosszútávon), így ezáltal szponzorált tartalmakon keresztül mutatják be az adott cég által kínált terméket/szolgáltatást pozitív szemszögből, hogy az a hétköznapi emberek számára minél vonzóbb legyen és arra késztesse őket, hogy a népszerűsített terméket vagy szolgáltatást minél előbb kipróbálják, azaz megvegyék azt.  A kutatásom során megvizsgáltam, hogy az influencerek milyen negatív és pozitív hatást gyakorolnak a 18-30 éves fiatal hölgyek életére, ezen belül is a vásárlói döntéshozatalukra. A szekunder kutatásom és a kérdőíves megkérdezésben kapott eredmények alapján kiderült, hogy a vizsgált csoport számára attól lesz egy influencer hiteles, ha munkássága és élete a valóságot tükrözi vissza és ha az influencer felelősségteljesen népszerűsít termékeket az életstílusával és az értékeivel azonos módon. Kiderült és beigazolódott az a hipotézisem is, miszerint az influencerek által népszerűsített márkák termékei általánosságban előnyösek és hasznosak. További következtetéseket tudtam levonni a befolyásolt illetően. A kapott válaszok alapján elmondható, hogy bizonyos szempontból a nőket érdekli a kedvelt influencerük véleménye, de befolyásolni nem vagy nehezen tudja őket.