Az influencerek befolyásoló hatása a fiatal nők vásárlási döntéshozatalára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Klich-Lázár Anna
További közreműködők: Harsányi Dávid
Mészáros Laura
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:befolyásolás
fiatalok
közösségi média
nők
szponzorálás
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43879

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43879
005 20230420135342.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Klich-Lázár Anna 
245 1 3 |a Az influencerek befolyásoló hatása a fiatal nők vásárlási döntéshozatalára  |c Klich-Lázár Anna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az elmúlt években rohamos ütemben nőtt az influencerek és a közösségi média felhasználók száma számos social media platformon. Az influencerek kezdetben főként csak mindennapi témákban fejtették ki véleményüket hétköznapi és nem hétköznapi témákban egyaránt vagy éppen ajánlottak különböző „life hack-eket”, termékeket, szolgálatásokat, amik számukra beváltak, saját tapasztalataik alapján. Azonban napjainkban erősen jellemző rájuk, hogy nem csak az előbb említett tevékenységeket végzik, hanem akár többféle céggel működnek együtt (rövid- és/vagy hosszútávon), így ezáltal szponzorált tartalmakon keresztül mutatják be az adott cég által kínált terméket/szolgáltatást pozitív szemszögből, hogy az a hétköznapi emberek számára minél vonzóbb legyen és arra késztesse őket, hogy a népszerűsített terméket vagy szolgáltatást minél előbb kipróbálják, azaz megvegyék azt.  A kutatásom során megvizsgáltam, hogy az influencerek milyen negatív és pozitív hatást gyakorolnak a 18-30 éves fiatal hölgyek életére, ezen belül is a vásárlói döntéshozatalukra. A szekunder kutatásom és a kérdőíves megkérdezésben kapott eredmények alapján kiderült, hogy a vizsgált csoport számára attól lesz egy influencer hiteles, ha munkássága és élete a valóságot tükrözi vissza és ha az influencer felelősségteljesen népszerűsít termékeket az életstílusával és az értékeivel azonos módon. Kiderült és beigazolódott az a hipotézisem is, miszerint az influencerek által népszerűsített márkák termékei általánosságban előnyösek és hasznosak. További következtetéseket tudtam levonni a befolyásolt illetően. A kapott válaszok alapján elmondható, hogy bizonyos szempontból a nőket érdekli a kedvelt influencerük véleménye, de befolyásolni nem vagy nehezen tudja őket. 
695 |a befolyásolás 
695 |a fiatalok 
695 |a közösségi média 
695 |a nők 
695 |a szponzorálás 
695 |a vásárlói magatartás 
700 1 |a Harsányi Dávid  |e ths 
700 1 |a Mészáros Laura  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43879/1/SZAKDOLGOZAT_Klich-Lazar_Anna.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43879/2/Biralat_Klich-Lazar_Anna.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43879/3/Klich-L%C3%A1z%C3%A1r%20Anna%20szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_M%C3%A9sz%C3%A1ros%20Laura%20k%C3%BCls%C5%91%20konzulens.pdf  |z Dokumentum-elérés