Nálad célba ér? A Munch, mint startup marketingkommunikációja az egyetemisták körében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy Viktória
Other Authors: Farkas Nikolett
Mucha László
Format: Thesis
Kulcsszavak:élelmiszerpazarlás
kutatás
marketing
marketingkommunikáció
Munch
startup
Z gereráció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43881

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg43881
005 20230420135346.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Viktória 
245 1 0 |a Nálad célba ér? A Munch, mint startup marketingkommunikációja az egyetemisták körében  |c Nagy Viktória  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A témám kiválasztása során több szempontot is figyelembe vettem. Úgy érzem, hogy napjainkban egyre több fiatal dönt úgy, hogy saját vállalkozást szeretne indítani. Nagyon érdekesnek találtam a startupok világát és azokat az egyedi és újító megoldásokat, amikkel előrukkolnak. Szakdolgozatom témájának egy olyan startupot választottam, amit több szempontból is közel érzek magamhoz. A Munch egy magyar egyetemisták által alapított startup, ami az élelmiszerpazarlás problémájára kínál részleges megoldást olyan módon, hogy lehetőséget ad arra, hogy azokat az élelmiszereket, amiket már a különböző vendéglátóegységek nem tudnak felhasználni a fogyasztók meg tudják vásárolni kedvezményes áron. Dolgozatom célja annak vizsgálata, hogy a Munch, mint startup marketingkommunikációja milyen hatással van napjaink egyetemistáira. Célba ér náluk? Befolyásolja őket? Ezekre a kérdésekre kerestem a választ. Elsőként az elméleti részekre fókuszáltam, és ezekkel alapoztam meg dolgozatomat. Definiáltam a marketingkommunikáció fogalmát, eszközeit és jelentőségét a közösségi médiában. Ezt követte a startupok témaköre, ahol tisztáztam a startup fogalmát, paradigmáit és kitértem arra is, hogy mitől nevezhető egy vállalkozás startupnak. Ezt követte az élelmiszerpazarlás, mint társadalmi probléma, ahol részletesen kitértem a fogalmakra és az élelmiszerpazarlással foglalkozó szervezetekre is. A szakirodalomi áttekintés végére pedig bemutattam a Munch történetét, működését, közösségi média jelenlétét és kitértem a MunCharity-re is. Ahhoz, hogy teljes képet kapjak kvalitatív kutatást végeztem, ahol a Munch marketing managerével készítettem interjút. Bélavári Virág válaszaiból megállapíthatjuk, hogy kellő figyelmet fordítanak a marketingkommunikációra, de nem csak a fiatal generáció tagjait célozzák meg. Virág válaszolt a startupra vonatkozó kérdéseimre is, kitértünk a célközönségre és a versenytársakra is. Elmondta véleményét egy társadalmi problémára épített vállalkozásról, de természetesen az interjúm legnagyobb részét a marketingkommunikációval kapcsolatos kérdések tették ki. Kvantitatív kutatásom során pedig többségben fiatal felnőtteket, egyetemistákat kérdeztem meg azzal kapcsolatban, hogy ismerik-e a Munch-ot, illetve mi a véleményük a magyar startupról. Eredményeim azt igazolták, hogy a többség tisztában van a vállalkozással, viszont még sosem használta. A két kutatásról elmondható, hogy többnyire összhangban áll egymással. Összegyűjtöttem meglátásaimat és javaslatot tettem, hogy milyen marketingkommunikációs eszközökkel lehetne még jobban elérni a fogyasztókat, köztük az egyetemista réteget is. 
695 |a élelmiszerpazarlás 
695 |a kutatás 
695 |a marketing 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a Munch 
695 |a startup 
695 |a Z gereráció 
700 1 |a Farkas Nikolett  |e ths 
700 1 |a Mucha László  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43881/1/Szakdolgozat_Nagy_Vikt%C3%B3ria.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43881/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/43881/3/Nagy.Viktoria_belso.biralat_ML.pdf  |z Dokumentum-elérés