A Covid-19 hatása az alkoholfogyasztásra, a reklámpiacra és a reklámfogyasztói magatartásra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Orsolya
További közreműködők: Béres Endre
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
koronavírus-járvány (COVID-19)
médiafogyasztási szokások
reklám
sör
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43887
Leíró adatok
Kivonat:Az alkohol fontos hozzávalója az emberek életének, legyen szó bármilyen boldog, vagy szomorú alkalomról. Ezt fogyasztjuk, ha születésnapunk van, ha esküvőről van szó, de előfordul olyan is, hogy egy fárasztó nap után megiszik az ember egy pohár finom bort. Habár csökkent az előző évtizedekhez képest az alkoholfogyasztás mértéke, a Covid- 19 járvány az életünk minden területére hatással volt, még akkor is, amikor be voltunk zárva otthonainkba. Reklámok, hirdetések bíztattak minket arra, hogy maradjunk otthon, inkább csak virtuálisan találkozzunk szeretteinkkel és a legtöbben így is tettünk.A reklámpiacon látványos csökkenés történt a 2020-2021-es években- a médiatorták és számos felmérés alapján. Egy év alatt majdnem 3%-kal csökkent a reklámbevétel. Médiatorták mintájára hoztam létre kérdőívemet is, amelyben a reklámfogyasztási szokásokra voltam kíváncsi a Covid-19 alatt. 108 embert értem el a közösségi média segítségével. Sok cég a „veled vagyunk” és „vigyázzunk egymásra” címek alatt készített sokatmondó hirdetést, de akadtak olyanok is, melyek arra bíztattak minket, hogy bírjuk ki, maradjunk otthon, találkozzunk egymással interneten keresztül. Adományokat gyűjtöttek a betegekért, kórházakért, nővérekért és a társadalom összefogására irányuló mozgalmakat hoztak létre.