Hofstede kulturális dimenizó elméletének megjelenése a General Electric gyakorlatában a beszerzési tevékenységek szemléletében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Schaffler Fanni Mercédesz
Other Authors: Farkas Gergely
Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
Format: Thesis
Kulcsszavak:anyaország
beszerzés
hofstede
kultúra
vállalat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43923
Description
Abstract:A dolgozat Hofstede kulturális dimenzió elméletének lehetséges megjelenését kutatja a General Electric gyakorlatában, szervezetében, valamint a beszerzési tevékenység területén. A kutatás érdekében az elmélet megjelenését vizsgáltam az Egyesült Államokban, Svédországban, illetve Magyarországon, ezzel választ kapva a kutatás fő hipotézisére, mely szerint „Az anyaország jellege jelentősen befolyásolja a leányvállalatoknál kialakult beszerzési osztály szervezeti kultúráját”. A vizsgálat során egy másik nagy vállalatot, az IKEA-t is elemeztem a fentiek szerint, mely összehasonlítási alapként szolgált.