Csapatmunka hajlandóság az egyetemen

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gyurkó Lili
További közreműködők: Debreceni László
Juhász Dr. Tímea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:csapat kialakítás
csapatépítés
egyetem
oktatáspolitika
szervezeti felépítés
szervezeti szociológia
vezetés és szervezés
viselkedésformák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43951
Leíró adatok
Kivonat:Csapatmunka hajlandóság az egyetemen   Szakdolgozatom bevezetés részében megismertetem az olvasóval azokat az adott személyes élethelyzeteimet, amelyekkel akár ő is találkozhat élete során, így kicsit közelebb kerülhet a témához és jobban magáévá tudja tenni az olvasottakat. A bevezető rész után definiálom a csapat vagy csoport fogalom jelentését és megvizsgálom, hogy a managementben milyen formában tudunk a csapatmunkával  találkozni. Fontos kihangsúlyoznom azonban, hogy én az egyetemi csapatmunkát vizsgálom dolgozatomban, nem pedig a munkaéletben való csapatmunkát. Ezek után mélyebben bele ásom magamat a csapat méretébe, felépítésébe, közelebbről kezdem el vizsgálni a csapatot alakító tényezőket, a csapattagjait, illetve a közöttük lezajló interakciókat. Ahhoz, hogy ezt jobban meg tudjam én is érteni és átadni dolgozatomon keresztül, segítségemül szolgált a „Tizenkét dühös ember” című film. Ezzel a résszel szoros összhangban van az utána következő eleme a dolgozatnak, amelyben a csoportdinamikáról írok, illetve egy ábrán keresztül szemléltetem, hogy még jobban megértsük annak fogalmát. A hátra maradó fejezetekben szót ejtek arról, hogy az egyetemi oktatásban milyen formában van jelen a csapaton belül végzett munka, mint tanulási módszer. Itt fontosnak találtam megemlíteni azt is, hogy a motiváció hogyan befolyásolja a tagok munkára való hajlandóságát, illetve produktivitását és teljesítményüknek növekedését vagy csökkenését. Dolgozatomat az alábbi főbb feltevések köré fontam, mint hogy az általam vizsgált mintában a csoportdinamikát nagyban meghatározza az, hogy hány tagból áll egy csapat és milyen típusú a csapat berendezkedése, felépítése. Másik fontos pontja az a hipotézis volt, hogy a vizsgált állítás alapján fontos a mai generáció számára az, hogy a csapatmunka szerves részét képezze az egyetemi oktatásnak. Legvégül, de nem utolsó sorban, , hogy az általam vizsgált mintában  jellemző a kirekesztés jelensége a csapaton belül, ha háromnál több fő alkotja azt. Dolgozatom készítése során kérőíves felmérést végeztem az ismerőseim, barátaim körében és közel 150 emberhez sikerült eljuttatni hazánk szinte minden pontján, illetve sikerült külföldről is mintát venni. Célcsoportja a kutatásomnak a diákok voltak, különösen az egyetemi hallgatók. Szerencsére ezen belül sikerült a kérdőívemet kitöltetni nem csak gazdasági szakirányon tanuló diákokkal. Hipotéziseim téziseimben igazolódtak be, ezeket grafikonokkal és színes ábrákkal mutattam be a dolgozatom során, majd egy összefoglalóval zárom le dolgozatomat. A mélyebbre ható vizsgálódásomat SPSS kereszttáblával is igazoltam.