Profi teniszezők hatása az amatőr teniszezők vásárlási szokásaira

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bartosik Réka
Other Authors: Harsányi Dr. Dávid
Hrabovszky Dániel
Format: Thesis
Kulcsszavak:híres ember
hírességek
szponzorálás
tenisz
teniszruha
vásárlási szokás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43982
Description
Abstract:Szakdolgozatom témaválasztása egy hozzám közel álló sportnak köszönhető, a tenisznek. Gyerekkorom óta versenyszinten teniszeztem, így már szinte életem részévé vált ez a sport. Rengetegszer álltam döntés előtt, hogy épp melyik ruha vagy teniszütő lenne számomra a legmegfelelőbb. Nem egyszer volt, hogy a televízióban megláttam egy profi teniszezőn például egy teniszszoknyát, és annyira megtetszett, hogy megrendeltem magamnak. Ez az eset egy hírességnek volt köszönhető, melynél a márkát segítette ruhája reklámozásában. Napjainkban a hírességek, legyen szó profi sportolókról, énekesekről vagy színészekről, szinte mindenhol ott vannak a médiában. Ez nem véletlenül van így, hiszen az emberek rajonganak értük, egy mintaként tekintenek rájuk, és ha pedig sikerül velük személyesen találkozni, akkor egy elkerülhetetlen izgalmat éreznek magukban. Ezeket a jó tulajdonságokat a márkák ki tudják használni termékük és szolgáltatásuk népszerűsítésében. Az emberek többsége, ha meglát a sztáron egy adott márkájú terméket, akkor azt a jó minőséggel fogja azonosítani, és ez jelentősen növelheti a márka hírnevét. A szponzorációs kapcsolatot is kiemelném a sztár és a márka között, melynél nem csak a márka számára előnyös a kapcsolat, hanem a sztár is részesül pénzbeli vagy éppen ruházati juttatásokban. A téma kidolgozását először szekunder forrásokból végzem, majd egy saját primer kutatással folytatom. Szekunder kutatásomban körül járom azokat a témákat, amelyek a dolgozatomhoz kapcsolódnak, tehát amik segítenek megérteni és jobban körüljárni azt, hogy a fogyasztókat, jelen esetben az amatőr teniszezőket befolyásolják-e a profi teniszezők sportruha vásárlásaik során.