Munkáltatói márkaépítés és a megváltozott munkaképességűek munkahelyválasztása hazánkban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kapási Fanni
Other Authors: Jäckel Dr. Katalin
Magyar Helga
Format: Thesis
Kulcsszavak:employer branding
megváltozott munkaképesség
mmk
munkahelyválasztás
munkáltatói márkaépítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43999
Description
Abstract:Hazánkban minden tizedik alkalmas jelölt megváltozott munkaképességű, mégsem találnak állást a nyílt munkaerő-piacon. 2020-ban majdnem 460 ezer ember megváltozott munkaképességűnek vallotta magát a 19 és 64 év közötti korosztályban, ebből pedig csak 126 ezer főnek volt állása. A megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása egy jó válasz lehet a munkaerő-hiányra, a cégek többsége azonban nem megfelelően informált a foglalkoztatás menetéről, nem ismeri a megváltozott munkaképességű személyek munkahely választási motivációt és előítéletekkel rendelkezik az egészségkárosodással élő személyekkel kapcsolatban. A kutatás célja a rehabilitációs foglalkoztatás folyamatának ismertetése és a megváltozott munkaképességűek álláskeresési motivációinak felmérése. A kutatás eredménye alapján javaslatokat fogalmazok meg a vállalatoknak arról, miért érdemes őket foglalkoztatni, és ha alkalmazásuk mellett döntenek, hogyan alakítsák marketingstratégiájukat, hogy a megváltozott munkaképességű személy őket válassza.